کد خبر: 40053
A

فولادگر: احمدی‌نژاد با استفاده از جریان اصولگرایان چهره شد/راهکار موفقیت اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ چیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بازسازی ساختاری و تقویت تشکل های اصولگرایان را امری ضروری برای دستیابی به موفقیت در انتخابات ۱۴۰۰ دانست و گفت: احمدی نژاد جریان اصولگرایان استفاده کرد و به عنوان چهره مطرح شد.

فولادگر: احمدی‌نژاد با استفاده از جریان اصولگرایان چهره شد/راهکار موفقیت اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ چیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حمیدرضا فولادگر مقایسه دولت دوم اصلاحات با دولت دوازدهم توسط برخی افراد و ارزیابی احتمالی مبنی بر قدرت گرفتن مجدد جریان اصولگرایی در عرصه سیاست را روندی طبیعی دانست و گفت: معمولا جریان های سیاسی در عرصه ریاست جمهوری دو دوره فعالیت کرده اند.

چرخش قدرت بر مبنا رای مردم در انتخابات است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر نگرش مردم و تغییر جریان سیاسی در دوره های مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد، اظهار کرد: روال تاریخ 30 الی 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر این اساس بوده است؛ به عبارتی دست به دست چرخیدن دولت ها و جریان های سیاسی در بطن حکومتی که با رای مردم است، روال طبیعی محسوب می شود زیرا چرخش قدرت بر مبنا رای مردم در انتخابات انجام می شود.

وی با بیان اینکه می توان اذعان کرد احتمال تکرار این روند وجود دارد و حتی از موضوع مذکور در بحث علوم اجتماعی به عنوان تحلیل روند یاد می شود، افزود: البته در این بین عملکرد دولت ها نیز تاثیر دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین باید دید که پایگاه اجتماعی دولت داوزدهم قوی تر می شود یا اینکه وابسته به جریان اصلاحات می ماند؛ جریان اعتدال با کمک اصلاح طلبان رای آورد و پایگاه اجتماعی نداشت.

بازسازی ساختاری و تقویت تشکل های اصولگرایان امری ضروری برای موفقیت در انتخابات 1400

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برای اینکه اصولگرایان در انتخابات آتی روی کار می آیند باید بازسازی ساختاری داشته باشند و تشکل ها را تقویت کنند و در این بین پایگاه های مردمی خود را افزایش دهند.

فولادگر در رابطه با اینکه آیا اصولگرایان چهره جدیدی برای انتخابات آتی دارند یا خیر، گفت: هم اکنون نمی توان در این خصوص صحبت کرد زیرا تاکنون در این زمینه بحثی نشده است؛ البته در دوره گذشته ریاست جمهوری آقای قالیباف به عنوان چهره تکراری مطرح شد اما آقای رئیسی چهره جدید بود لذا امکان تکرار روند معرفی چهره جدید وجود دارد و اصولگرایان صرفا متکی به چهره های مطرح گذشته نیستند.

احمدی‌نژاد با استفاده از جریان اصولگرایان چهره شد/وی کاندیدای اصولگرایان نبود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تکرار شانسی که جریان اصولگرایان در پایان دولت اصلاحات با چهره ای مثل احمدی نژاد آورد وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: بعید است افرادی که به صورت لحظه ای درخشیده اند یا از موج ایجاد شده استفاده کنند مطرح شوند؛ باید یادآور شد که اینطور نبود که احمدی نژاد کاندیدای اصولگرایان باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان فکری در کشور به نام اصولگرایی مطرح بود و انتقاداتی به وضع موجود داشت؛ در این بین نیز احمدی نژاد از این جریان استفاده کرد ولی خودش به عنوان چهره مطرح شد.

احمدی نژاد در دو سال اول دولت نهم خدمتگذاری خوبی کرد اما به انحراف کشیده شد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه جریان اصولگرایی در انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی موفق عمل کرده بود، تصریح کرد: احمدی نژاد با ویژگی های شخصی از موج جریان اصولگرایی ایجاد شده بهره برداری خوبی کرد و رای آورد. البته در دو سال ابتدایی خدمتگذاری خوبی مانند وقت گذاشتن، ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولین، سفر به استانها انجام داد اما نتوانست مسیر را ادامه دهد و به انحراف کشیده شد.

وی ادامه داد: احمدی نژاد در سال 84 کاندیدا کل جریان ایجاد شده نبود، لذا افرادی همچون آقایان لاریجانی و قالیباف از جمله کاندیداها بودند و در سال 88 نیز چون رییس جمهور بود و معمولا دولت حاکم 4 ساله نیست و 8 ساله است به فعالیت ادامه داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه از اواخر دوره اول و دوره دوم مسیر طوری شد که اصولگرایان نتوانستند تا آخر از وی حمایت کنند و در این بین احمدی نژاد پایگاه اجتماعی که داشت را نتوانست حفظ کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می شود که در سال 92 آقای مشایی را به عنوان کاندیدا خودش معرفی کرد؛ بنابراین باید اذعان کرد که امکان اتفاق افتادن چنین پدیده ای بعید است زیرا مردم در انتخابشان و همچنین جریان های سیاسی در تصمیم گیری هایشان پخته تر عمل می کنند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر