کد خبر: 44268
A

نماینده مجلس: فراکسیون امید می خواهد عارف کاندیدای ریاست مجلس شود

میرزایی درباره برخی خبرها مبنی بر این که اعضای این فراکسیون در مورد انتخابات نایب رییسی مجلس می خواهند از مطهری عبور کنند گفت: این موضوع صحت ندارد و قرار نیست فراکسیون امید از مطهری عبور کند.

نماینده مجلس: فراکسیون امید می خواهد عارف کاندیدای ریاست مجلس شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: در جلسه این هفته مجمع عمومی فراکسیون، نامزدی محمدرضا عارف برای ریاست مجلس بررسی می شود. در صورت اخذ رای، نامزد نهایی فراکسیون امید برای ریاست مجلس ، عارف خواهد بود.

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت بررسی نامزدهای انتخابات هیات رییسه مجلس در فراکسیون امید گفت: اعضای فراکسیون امید به عنوان تشکیلاتی که نمایندگی جریان اصلاح طلبی را در درون مجلس بر عهده دارد، بر اساس قواعد کار تشکیلاتی، برای هیات رییسه کاندیدای خود را دارد و مطمئنا نظر هواداران ما همین خواهد بود.

وی اظهارداشت: اعضای فراکسیون امید مجلس، انتقاداتی نسبت به اداره مجلس دارند و نظرشان این است که در بسیاری از موارد نظر فراکسیون امید گرفته نمی شود. درست است که ما چند عضو در هیات رییسه مجلس داریم . تصورمان این است که اقدامات در هیات رییسه مجلس قائم به شخص است و طبیعی است که بخواهیم در این اوضاع تغییراتی ایجاد شود.

**اکثریت اعضای فراکسیون امید نامزدی عارف را می خواهند

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اکثریت اعضای فراکسیون امید نظرشان این است که آقای عارف کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی شوند.

میرزایی ادامه داد: جمع بندی نهایی در مورد این موضوع در جلسات یکشنبه و دوشنبه این هفته مجلس شورای اسلامی انجام می شود، نظر آقای عارف این است که اگر اعضای فراکسیون امید خواهان حضور وی در ریاست مجلس باشند به نظر اعضا احترام می گذارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: آقای عارف در طول دو سال گذشته نهایت سعی و تلاش خود را در فراکسیون امید مجلس داشته و تابع نظر جمع بوده است.

**فراکسیون امید از مطهری عبور نمی کند

میرزایی درباره برخی خبرها مبنی بر این که اعضای این فراکسیون در مورد انتخابات نایب رییسی مجلس می خواهند از مطهری عبور کنند گفت: این موضوع صحت ندارد و قرار نیست فراکسیون امید از مطهری عبور کند، البته فعلا تمرکز فراکسیون امید مجلس بر روی ریاست مجلس است و هنوز وارد بررسی نواب رییس نشده اسم.
وی تصریح کرد: البته مسعود پزشکیان و علی مطهری به غیر از حمایت فراکسیون امید مجلس حمایت بسیاری از نمایندگان مجلس را دارند، در گذشته هم مباحث زیادی در مورد آقای مطهری مطرح می شد ولی نهایتا وی رای زیادی کسب کرد.

میرزایی افزود: در مورد بقیه اعضای هیات رییسه مجلس، هر فردی که مایل به حضور در انتخابات هیات رییسه باشد در فراکسیون نامزد می شود و در مورد وی رای گیری صورت می گیرد، افرادی را که بیشترین رای را داشته باشند برای انتخابات هیات رییسه به عنوان نامزد نهایی فراکسیون امید معرفی می کنیم.
این نماینده اصلاح طلب مجلس در مورد ائتلاف این فراکسیون با دیگر فراکسیون ها گفت: برآیند من از جلسات فراکسیون امید این است که به جز گزینه ریاست ما می توانیم با بقیه فراکسیون ها در مورد اعضای هیات رییسه ائتلاف کنیم.

میرزایی اظهار داشت: البته ائتلاف باید میان هر سه فراکسیون مجلس شورای اسلامی انجام شود یعنی همه روی این ائتلاف باقی بمانند.

** یک خانم و یک اقلیت مذهبی در هیات رییسه مجلس

وی افزود: فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطالبه حامیان جریان اصلاح طلبی را همیشه مدنظر داشته و دارد، یکی از مطالبات امروز جریان اصلاح طلبی این است که یک خانم و یک اقلیت مذهبی در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در میان نامزدهای هیات رییسه مجلس یک خانم و یک اقلیت مذهبی را معرفی خواهیم کرد، برای این موضوع در شورای مرکزی فراکسیون امید رای گیری انجام خواهد شد و یکی از خانم های عضو و یکی از اقلیت های مذهبی را انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم، چهارشنبه 9 خرداد ماه برگزار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر