کد خبر: 45117
A

نماینده مجلس: برگزاری تجمعات در محلی غیر از اماکن تعیین شده غیرقانونی است

پروانه مافی: افراد باید برای برگزاری تجمع در این مکان‌ها مجوز لازم را از کمیسون ماده ۱۰ احزاب اخذ کنند و برگزاری تجمع در محل‌هایی غیر از اماکنی که از سوی دولت اعلام شده، غیرقانونی است.

نماینده مجلس: برگزاری تجمعات در محلی غیر از اماکن تعیین شده غیرقانونی است

به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه مافی درباره تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات از سوی هیات دولت گفت: قانون اساسی تجمعات مردم را برای ابراز درخواست‌ها و نظرات‌شان مجاز دانسته است و به طور مشخص نیز اعلام شده بنابراین این حق مهم قانونی باید مورد توجه قرار گیرد و جاری شود.

نماینده مردم تهران دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصل به این خوبی تاکنون اجرای نشده است که باید اجرایی شود،‌ گفت: دولت خوشبختانه به این مسئله ورود کرده و مکان‌هایی را مانند ورزشگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها که فضاهای مناسبی هستند را تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید برای برگزاری تجمع در این مکان‌ها مجوز لازم را از کمیسون ماده ۱۰ احزاب اخذ کنند و برگزاری تجمع در محل‌هایی غیر از اماکنی که از سوی دولت اعلام شده، غیرقانونی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره تامین امنیت تجمعات در این مکان‌ها هم گفت: هنگامی که همه مسائل در قانون مشخص شود دستگاه‌ها، وزارت کشور و نیروی انتظامی هرکدام وظایفشان مشخص است و نمی‌توانند رفتار خشونت آمیز داشته باشند.

وی درپاسخ به این سؤال که نگرانی‌هایی وجود دارد تا گروه‌هایی امنیت این تجمعات را حتی در مکان‌های تعیین شده برهم بزنند، عنوان کرد: حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این مکان برای همین امر است./ایلنا


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر