کد خبر: 48315
A

سوال «محمود صادقی» از وزیر اقتصاد و حاشیه‌های جلسه علنی مجلس

محمود صادقی در جریان سوال از وزیر اقتصاد، پرداخت سود به حساب‌های قوه قضاییه را «حرام» دانست و تامین حقوق قضات دادگستری از این پول را به چالش کشاند. این سخنان نماینده مردم تهران در مجلس اعتراضات تعدادی از نمایندگان و انتقادات حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری را در پی داشت که در نهایت با عذرخواهی وی پایان یافت.

سوال «محمود صادقی» از وزیر اقتصاد و حاشیه‌های جلسه علنی مجلس

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا، محمود صادقی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد پرسید: مبنای قانونی و شرعی افتتاح حساب‌های سپرده توسط قوه قضاییه چیست؟ تعداد این حساب‌ها، صاحبان حساب‌ها، مبالغ واریز شده و سود حاصله ومواردمصرف آن از چه قرار است؟

وی گفت: با گذشت سه ماه از درخواست از وزارت اقتصاد برای اعلام گزارشی از حساب‌های قوه قضاییه به مجلس هنوز این گزارش ارائه نشده است. وارد چهارمین دهه انقلاب اسلامی شده‌ایم و به رغم دستاوردهای نظام، شکاف بین حاکمیت و جامعه به بالاترین حد خود رسیده است. یکی از دلایل این اتفاق، شکاف بین دستگاه‌های اداری و مردم و اجرا نشدن قوانین مهم کشور در حوزه شفافیت است. عدم شفافیت باعث شد بی‌اعتمادی رشد کند. در این بستر، فضا برای دشمنان و بیگانگان برای رشد به وجود آمد.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر