کد خبر: 48678
A

تحقیق و تفحص مجلس از نحوه تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی +اسامی نمایندگان

با گذشت زمان کوتاهى از اجرایى شدن طرح سامانه نیما برای تخصیص ارز گزارش هاى فراوانى مبنى بر تخلفات گسترده ، رانت و فساد در رسانه ها منتشر شد وعملا دولت به هدف خود از اجراى این طرح نرسید.وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت های متعددی را معرفی کرده بود که از ارز ٤٢٠٠ تومانی بهره بگیرند اما در نهایت به فسادی انجامید که هنوز ابعاد کامل آن مشخص نشده است. برخی از شرکت های که ارز دریافت کرده بودند در طی چند ماه تاسیس شده و یا اساسنامه خود را تغییر داده بودند و از سوی دیگر تعدادی از شرکت ها کالا ها احتکار کرده و گران تر به بازار عرضه کردند. رئیس جمهور بارها از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی خواست فهرست کامل دریافت کنندگان ارز را منتشر کند موضوعی که مورد توجه و حساسیت نمایندگان مجلس قرار گرفته است. یوسفیان ملا نماینده مجلس دهم در مصاحبه اخیر خود با تسنیم از مشخص نبودن 9 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته دولتی خبر داد. موضوعی که اکنون سبب تحقیق و تفحص مجلس از نحوه کار سامانه نیما و تخصیص ارز شده است؟

تحقیق و تفحص مجلس از نحوه تخصیص ارز  ٤٢٠٠ تومانی  +اسامی نمایندگان
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در پى نوسانات ارزى در کشور،فروردین امسال دولت نرخ دولتى دلار را ٤٢٠٠ تومان اعلام کرد و از سامانه نیما براى تخصیص ارز رونمایى شد.

 

با گذشت زمان کوتاهى از اجرایى شدن طرح سامانه نیما برای تخصیص ارز گزارش هاى فراوانى مبنى بر تخلفات گسترده ، رانت و فساد در رسانه ها منتشر شد وعملا دولت به هدف خود از اجراى این طرح نرسید.وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت های متعددی را معرفی کرده بود که از ارز ٤٢٠٠ تومانی بهره بگیرند اما در نهایت به فسادی انجامید که هنوز ابعاد کامل آن مشخص نشده است. برخی از شرکت های که ارز دریافت کرده بودند در طی چند ماه تاسیس شده و یا اساسنامه خود را تغییر داده بودند و از سوی دیگر تعدادی از شرکت ها کالا ها احتکار کرده و گران تر به بازار عرضه کردند. رئیس جمهور بارها از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی خواست فهرست کامل دریافت کنندگان ارز را منتشر کند موضوعی که مورد توجه و حساسیت نمایندگان مجلس قرار گرفته است. یوسفیان ملا نماینده مجلس دهم در مصاحبه اخیر خود با تسنیم از مشخص نبودن 9 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته دولتی خبر داد. موضوعی که اکنون سبب تحقیق و تفحص مجلس از نحوه کار سامانه نیما و تخصیص ارز شده است؟ 
 
در همین خصوص سید فرید موسوى، عضو کمیسیون اقتصادى مجلس شوراى اسلامى و تعدادى از نمایندگان با استفاده از ابزار نظارتى که در اختیار مجلس است پیشنهاد تحقیق و تفحص از سیاست ارزى دولت و سامانه نیما را در راستاى شناسایى فسادهاى رخ داده و مفاسدین اقتصادى تقدیم هیات رییسه مجلس کردند.

 

حال باید دید هیات رییسه مجلس و سایر نمایندگان در خصوص این طرح پیشنهادى چه تصمیمى اتخاذ خواهند کرد. باید دیدآیا مجلس خود را موظف به بررسى  فساد انجام شده و شناساىى مفسدین مى داند یا به راحتى از کنار این موضوع خواهد گذشت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر