کد خبر: 50104
A
محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی به دیده بان ایران خبر داد؛

ثبت نام 1861 نفربسیجی در استان خراسان شمالی برای کنترل بازار

استاندار خراسان شمالی در رابطه با طرح ورود بسیجیان درکنترل بازار ارز بیان کرد: روند کار این افراد به این شرح است که این افراد در ابتدا به فروشندگان و عرضه کنندگانی که ارز با قیمت بالاتر را به دست مردم می رسانند، تذکر می دهند. در صورت ادامه روند کار فروشندگان، این افراد از کد خود استفاده می کنند و پرونده ای برای فروشندگان تشکیل می دهند و به قوه قضائیه ارجاع می دهند که در این صورت دستگاه های قضائی با استناد به این کدها مبزم به پیگیری پرونده ها هستند.

ثبت نام 1861 نفربسیجی در استان خراسان شمالی برای کنترل بازار

دیده بان ایران: در تلاطم قیمتی ایجاد شده در بازار ارز، حجم تقاضا برای خرید طی روزهای اخیر افزایش داشته و همین امر بر گرانی چشم گیر قیمت دلار نیز دامن زده است.

مشاهدات عینی از خیابان فردوسی حاکی از تشدید فضای امنیتی است؛ بنظر می رسد فضای امنیتی ایجاد شده مانع از فعالیت های کلان دلال ها و انجام معاملات سنگین ارزی شده است.

بنظر می رسد اوضاع بازار از صبح امروز نسبت به دیروز کمی تغییر کرده است، فعالان بازار می گویند: امروز عده ای از مردم که تا دیروز خریدار بودند در کوچه پس کوچه های خیابان فردوسی دنبال فروش ارز و سکه خود هستند.

 

اما معاون شریعتمداری و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دو روز قبل به رسانه ها گفته بود که قرار است برای افزایش کنترل و نظارت بر بازار، نیروی بسیج وارد عرصه می‌شود.

نورانی این را هم اضافه کرده است که برای نظارت بیشتر بر بازار، تفاهمنامه‌ای با سازمان بسیج منعقد شده تا نیروهای بسیج در مبارزه با احتکار و اختفای کالا و نظارت بر بازار به این سازمان کمک ‌کنند.‌

 

خبری که واکنش بسیاری از کاربران را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت تا جاییکه برخی از آنها نسبت به این خبر انتقاد کردند.

 

محمدرضا خباز، استاندار استان خراسان شمالی، در خصوص این که آیا کنترل بازار ارز توسط نظامیان راهکار مناسبی است یا خیر، به دیده بان ایران می گوید: این طرح در حال حاضر در استان خراسان شمالی هم اجرا می شود براساس قانون، دولت می تواند اقدام به آموزش افراد داوطلب جهت برخورد با چنین شرایطی یعنی کنترل بازار نماید و درواقع کمک دولت باشند.

 

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی حدود1861 نفر بسیجی در سایت اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند. به همین دلیل ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم تا آموزش های لازم  و همچنین کد به این افراد ارائه دهند و از ارائه کارت صرف نظر کنند چراکه امکان سواستفاده از کارت در برخی موارد وجود دارد.

 

نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: روند کار این افراد به این شرح است که این افراد در ابتدا به فروشندگان و عرضه کنندگانی که ارز با قیمت بالاتر را به دست مردم می رسانند، تذکر می دهند. در صورت ادامه روند کار فروشندگان، این افراد از کد خود استفاده می کنند و پرونده ای برای فروشندگان تشکیل می دهند و به قوه قضائیه ارجاع می دهند که در این صورت دستگاه های قضائی با استناد به این کدها مبزم به پیگیری پرونده ها هستند.

 

 

خباز خاطرنشان کرد: این قانون در مجلس هشتم تصویب شده است. از همان دوره این افراد در سایت ثبت نام کرده و گزینش شده بودند  اما آموزش ندیده بودند. بنده معتقدم این روش در کنترل بازار ارز مناسب و به جا است.

 

وی در پایان گفت: هیچ تفاوتی بین نیروهای بسیجی و افراد عادی در این طرح وجود ندارد چراکه بسیجیان اجازه دست گرفتن اسلحه را ندارند و روند کار به همان شیوه ای که عرض کردم است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر