کد خبر: 53236
A

سخنگوی شورای شهر: تکلیف محسن هاشمی ۱۲ آبان مشخص می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه فرآیند انتخاب شهردار تهران تغییری نکرده است گفت: معرفی محسن هاشمی به‌عنوان ۵ گزینه شهرداری تهران تا ۱۲ آبان مشخص خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر: تکلیف محسن هاشمی ۱۲ آبان مشخص می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اعطا در پایان نخستین جلسه فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران (سومین شهردار در دوره پنجم شورای شهر تهران) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که از 30 گزینه مطرح شهرداری تهران آیا کسی انصراف خود را اعلام کرده یا خیر، اظهار کرد: تا به این لحظه اعلام انصرافی به دست ما نرسیده و این موضوع طبیعی است چرا که این زمان فرصتی است بین مرحله تهیه لیست بلند تا روز دوازدهم آبان که رأی‌گیری برای انتخاب 3 نفر صورت می‌گیرد.

وی افزود: این زمان به این دلیل لحاظ شده که اگر نیازی به گفت‌وگو و بررسی بیشتر باشد این فرآیند طی شود و در نهایت 5 گزینه‌ای که در لیست قرار می‌گیرد بررسی‌ها در مورد آنها صورت بگیرد و تمایل واقعی آنها برای حضور در لیست مشخص شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه آیا 30 نفر مطرح‌شده در لیست بلند مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند گفت: لیست 30نفره، لیست اولیه است. گزینه‌هایی که مطرح هستند به‌دلایل مختلف یا استثنائات قانونی هیچ کدام مصادیق این قانون نیستند و این قانون شامل حال آنها نیست. البته من با قطعیت این موضوع را نمی‌گویم ممکن است مواردی باشد بنابراین این مهلتی که لحاظ شده برای بررسی و موضوعاتی از این قبیل است.

اعطا ادامه داد: تا جایی که ما اطلاع داریم در این رابطه خود اعضا وقتی پیشنهادات را مطرح کردند این بررسی را قاعدتاً انجام دادند. در نهایت برای 5 نفری که به صحن می‌آیند این بررسی خیلی دقیق انجام و بررسی می‌شود تا در مرحله اصلی که این افراد برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و به صحن می‌آیند تا از بین آنها شهردار انتخاب شود مشکلی به‌لحاظ قانونی نداشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد کوتاه شدن فرایند انتخاب شهردار جدید تصریح کرد: در این مورد فرآیند انتخاب تغییر نخواهد کرد. جمع‌بندی اعضای شورا این بود که این مدت زمان برای بررسی گزینه‌ها و گفت‌وگو با آنها لازم است.

وی در مورد بحث اداره شهرداری توسط سرپرست در مدت زمان انتخاب شهردار توسط شورا و امضای حکم توسط وزارت کشور گفت: در این خصوص با توجه به فاصله انتخاب شهردار توسط شورا و صدور حکم از سوی وزیر کشور به‌لحاظ قانونی شهرداری باید سرپرست داشته باشد. اما اینکه به‌چه‌ترتیبی خواهد شد و چه‌زمانی است ما در زمانبندی آن را مشخص کردیم اما برای ما قابل پیش‌بینی نیست که فرآیند اداری و حقوقی‌ای که توسط وزارت کشور تا زمان صدور حکم طی می‌شود چقدر زمان می‌برد. طبیعتاً در همان مقطع با توجه به مجموعه برآیندی که شورا از وضع موجود دارد در خصوص بحث سرپرستی تصمیم‌گیری خواهد شد.

اعطا گفت: زمانی که شهردار را شورا انتخاب کند و زمانی که بنا باشد شهردار فعلی دیگر حضور نداشته باشد، طبیعتاً قانونگذار هم به همین علت پیش‌بینی کرده که در فاصله زمانی بین انتخاب شورا و صدور حکم وزارت کشور شهرداری با سرپرست اداره شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص حضور محسن هاشمی بین گزینه‌های مطرح و سرنوشت هاشمی تصریح کرد: هاشمی با توجه به صحبت‌ها و نامه امضاشده نباید از شورا خارج شود. امروز این بحث مجدداً مطرح شد و هاشمی نظرش این بود در صورتی که اعضا به این نتیجه برسند و جمع‌بندی بر این باشد که در شورا حضور داشته باشد، در شورا می‌ماند اما اگر نظر شورا بر این باشد که در شهرداری فعالیت داشته باشد به شهرداری می‌رود.

به گزارش تسنیم، لیست گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران بر اساس حروف الفبا عبارتند از:

عباس آخوندی، معصومه ابتکار، علی‌اصغر احمدی، رضا اردکانیان، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری، ابراهیم انصاری لاری، محسن پورسیدآقایی، کامل تقوی‌نژاد، نصرالله جهانگرد، سمیع‌الله حسینی مکارم، یروز حناچی، صادق خرازی، محمدرضا خواجه‌نصیر، علی ربیعی، مصطفی سالاری، مصطفی سلیمی، ابراهیم شیخ، رسول کشت‌پور، الهه کولایی، ایرج معزی، علی مقدس‌زاده، مصطفی موسوی‌لاری، شهیندخت مولاوردی، حجت‌الله میرزایی، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اوسط هاشمی، مناف هاشمی و محسن هاشمی رفسنجانی./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر