کد خبر: 53482
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

آخرین جزئیات از وضعیت مرزبانان میرجاوه از زبان دبیر کمیسیون امنیت ملی

محمد جواد جمالی نوبندگانی در خصوص آخرین جزئیات از پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده مرز میرجاوه گفت: اکثر این مرزبانان جزء مردم محلی سیستان و بلوچستان هستند. مطابق آخرین پیگیری های حاصل شده از این موضوع، متاسفانه این مرزبانان توسط نفوذ گروه ریگی در حالت بیهوشی و نیمه خواب ربوده شده اند.

آخرین جزئیات از وضعیت مرزبانان میرجاوه از زبان دبیر کمیسیون امنیت ملی

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: محمد جواد جمالی نوبندگانی در خصوص آخرین جزئیات از پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده مرز میرجاوه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اکثر این مرزبانان جزء مردم محلی سیستان و بلوچستان هستند. مطابق آخرین پیگیری های حاصل شده از این موضوع، متاسفانه این مرزبانان توسط نفوذ گروه ریگی در حالت بیهوشی و نیمه خواب ربوده شده اند.

 

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و دولت مسئولیت این حادثه را به عهده کشور پاکستان می داند چراکه گروهک جیش العدل مرزبانان ربوده شده را به داخل خاک پاکستان منتقل کرده است.

 

جمالی با اشاره به این که اقداماتی از سوی دولت در راستای پیگیری وضعیت مرزبانان انجام شده است، خاطرنشان کرد: رئیس کمیسون امنیت ملی در مرز حضور پیدا کرده بودند و جزئیات را از نزدیک مشاهده کرده بودند. از طرفی نامه نگاری هایی از سوی وزارت کشور با مقامات پاکستانی شده است آقای ظریف نیز طی تماس های متعدد با وزیر خارجه پاکستان مساعدت و همکاری در این زمینه را از آن ها خواستار شدند.

 

جمالی همچنین تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که چرا همسایه شرقی کشور به طور مداوم اظهار دارد که کنترلی بر مرزهای خود ندارد. همین امر برای ما  این موضوع به کرات تکرار شده است. گفتنی است به دلیل شبهه برامگیز بودن این مسئله، پس از آزادی مرزبانان  قطعا به آن رسیدگی خواهد شد چراکه ادعای کشور پاکستان به هیچ عنوان برای کشورما منطقی نبوده و نخواهد بود.

 

نماینده مردم فسا در مجلس دهم در پایان بیان کرد: به دلیل محلی بودن بسیاری از مرزبانان فشار زیادی از سوی اقوام و عشیره بر روی گروگان گیران وجود دارد. البته تمام تلاش مجلس و دولت بر این است که در اسرع زمان بتواند اقدامی مثبت در جهت آزادی مرزبانان ربوده شده انجام دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر