کد خبر: 53646
A

رسانه های ژاپن: ایران نسبت به شرایط شبه جنگی هشدار داد

رسانه های ژاپن از جمله تلویزیون، خبرگزاری ها و نشریات این کشور امروز سه شنبه گزارش کردند رییس جمهوری ایران نسبت به شروع شرایط شبه جنگی به دلیل بازگشت تحریم ها به آمریکا هشدار داده است.

رسانه های ژاپن: ایران نسبت به شرایط شبه جنگی هشدار داد

به گزارش دیده بان ایران؛ تلویزیون 'ان اچ کی' گزارش کرد حسن روحانی بازگرداندن تحریم هایی را که با توافق برجام از سال 2015 میلادی رفع شده بود، اقدامی از سوی آمریکا برای ایجاد «شرایط شبه جنگی» دانسته و نسبت به آن هشدار داده است.
این گزارش اضافه کرده است به دنبال اعمال دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، اوضاع خاورمیانه بغرنج تر شده است و این احتمال می رود که ایران برای حضورش در برجام تجدید نظر کند اما هنوز به آن پایبندی نشان داده است.
خبرگزاری کیودو نیز در گزارشی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نوشت نخستین نتیجه اعمال این تحریم ها، افزایش بهای نفت است حتی اگر آمریکا تضمین بدهد باز هم به احتمال قوی بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت.
کیودو افزود: کشورهای هند، چین، ژاپن، یونان، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و جزیره تایوان از این تحریم های نفتی معاف شده اند و به خریدهایشان ادامه خواهند داد با این حال به دلیل بازگشت تحریم ها نزدیک به یک میلیون بشکه از فروش نفت ایران کاهش یافته است.
این خبرگزاری به اظهارات حسن روحانی اشاره کرده است که دوران جنگ تحمیلی را با شرایط فعلی مقایسه کرده و گفته است که دشمن برای این کشور، شرایط جنگی اقتصادی ایجاد کرده است و «فرقی بین صدام و ترامپ نیست» و ایران مانند آن زمان مقاومت خواهد کرد.
در چین نیز 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی از اقدام آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت که اگرچه آمریکا از این پیمان خارج شده است اما دیگر کشورها باید با قدرت به آن پایبند باشند و آن را بدون واشنگتن اجرا کنند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام کرد از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شد از برخی از آنها عقب نشینی کند.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران آشکارا تحریم های آمریکایی را نقض می کنند یا خواستار معافیت از تحریم های ضدایرانی آمریکا هستند.
آمریکا در یک عقب نشینی آشکار تاکنون مجبور شده است دست کم هشت کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر