کد خبر: 53802
A

نماینده مجلس: صداوسیما از تبلیغ به نفع بنگاه‌های زیان‌ده خودداری کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه اداری صداوسیما بیش از اندازه عریض و طویل شده، گفت: این سازمان نمی‌تواند ادعایی مبنی بر کمبود بودجه داشته باشند زیرا اعتبارات موردنیازش از صندوق توسعه ملی برداشت شد.

نماینده مجلس: صداوسیما از تبلیغ به نفع بنگاه‌های زیان‌ده خودداری کند

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه اداری صداوسیما بیش از اندازه عریض و طویل شده، گفت: این سازمان نمی‌تواند ادعایی مبنی بر کمبود بودجه داشته باشند زیرا اعتبارات موردنیازش از صندوق توسعه ملی برداشت شد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی  با انتقاد از عملکرد سازمان صداوسیما، گفت: دستگاه اداری صداوسیما بیش از اندازه عریض و طویل شده به همین دلیل این سازمان ناچار است برای تامین هزینه‌های خود از تبلیغات متعدد و نامناسب استفاده کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با تاکید براینکه نیاز است دستگاه بزرگ صداوسیما ساماندهی شود، افزود: مدیران صداوسیما نمی‌توانند ادعایی مبنی بر کمبود بودجه داشته باشند زیرا اگرچه اعتبارات مناسب و کافی برای صداوسیما در بودجه 97 در نظرگرفته نشده بود اما نمایندگان با مجوز رهبری به نفع این سازمان از صندوق توسعه ملی برداشت کردند

برخی از مدیران صداوسیما نه تنها دانش و سواد کافی برای کار در این سازمان را ندارند بلکه حتی از پیشینه و تجربه کافی نیز برخوردار نیستند؛ از آنجایی که مدیران رسانه ملی با ساختار آشنا نیستند نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند

.

صداوسیما در هیچ حوزه‌های آموزشی، سیاسی و سرگرمی موفق عمل نکرده است

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره)، صداوسیما یک دستگاه عظیم آموزشی و تربیتی و به منزله‌ی یک«دانشگاه عمومی» است که قلمرو آن، در سطح کشور گسترده است، بیان کرد: متاسفانه صداوسیما در هیچ  یک از حوزه‌های آموزشی، سیاسی، سرگرمی و... موفق عمل نکرده است.

صداوسیما باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صداوسیما باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان مدیران جدید را برای وضعیت صداوسیما متهم می‌کنند اما به نظر می‌رسد جریان بزرگتری پشت این ماجرا که این سازمان حتی با برنامه‌های پربیننده نیز مشکل پیدا کرده است.

صداوسیما از تبلیغ به نفع بنگاه‌های زیان‌ده خودداری کند

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: براساس دستور بانک مرکزی صداوسیما بایستی از تبلیغ به نفع بنگاه‌های زیان‌ده خودداری کند.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند کمبود بودجه و اعتبار توجیهی برای عملکرد ضعیف و نامناسب صداوسیما است، ادامه داد: برخی از مدیران صداوسیما نه تنها دانش و سواد کافی برای کار در این سازمان را ندارند بلکه حتی از پیشینه و تجربه کافی نیز برخوردار نیستند؛ از آنجایی که مدیران رسانه ملی با ساختار آشنا نیستند نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

قدرت پیام‌رسانی صداوسیما را نمی‌توان نادیده گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قدرت پیام‌رسانی صداوسیما به اقصی نقاط شهرستان‌ها، روستاها و خارج از کشور را نمی‌توان نادیده گرفت، تاکید کرد: صداوسیما در برهه ای سریال های جذاب و دیدنی تولید می‌کرد در حالیکه درحال حاضر به دلیل ضعف مدیریتی بازده مناسبی ندارد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر