کد خبر: 54650
A
در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت انجام شد؛

رایزنی های ابتکار با وزرای ۴ کشور ترکیه، اندونزی، کویت و اوگاندا در استانبول

معاون رئیس جمهور با وزرای ۴ کشور ترکیه، اندونزی، کویت و اوگاندا در حاشیه کنفرانس بین المللی زن و عدالت در اساتبول ترکیه دیدار و گفت و گو کرد

رایزنی های ابتکار با وزرای ۴ کشور ترکیه، اندونزی، کویت و اوگاندا در استانبول
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز جمعه با زمرد سلجوق وزیر خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه دیدار کرد. طرفین بر افزایش همکاری ها و تبادل تجربیات در مورد کسب و کار خرد، مشاغل خانگی و توان افزایی خانواده گفتگو کردند. ایران و ترکیه در حوزه زنان تفاهم نامه مشترکی دارند که مقرر شد با تدوین برنامه اقدام مشترک هر چه سریع تر اجرایی شود. 

 در نشست با خانم یوهنا یمبسی وزیر توانمند سازی زنان و حفاظت از کودکان اندونزی قرار شد هیاتی از ایران در نمایشگاه آتی صنایع خانگی اندونزی برای معرفی و بازاریابی صنایع دستی زنان ایرانی شرکت کند. 

همچنین در حاشیه این نشست دیداری با خانم صبیح براک الصبیح وزیر کار و امور اجتماعی کویت در مورد همکاری منطقه ای و امکان تبادل تفاهم نامه میان دو کشور صورت گرفت.
 در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور نیز با جنت بالونزی موکوایا وزیر جنسیت، کار و توسعه اجتماعی اوگاندا درباره تلاش کشورش برای عدالت آموزش و بهداشت بود. به گفته وی مشارکت تشکل های مردم نهاد در وضعیت زنان بسیار موثرتر از کمک های خارجی بوده است.

منبع: سایت معاونت زنان و خانواده رئیس جمهو ( لینک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر