کد خبر: 55195
A

عارف علیه فریدون؟/ ماجرای مدرک برادر رییس جمهور چیست؟!

فشارهای گروه‌ها و لایه‌های قدرت در کشور توانسته است به نتیجه برسد تا عارف دستور این پیگیری را صادر کند زیرا بسیاری از این طیف مدعی بودند که رییس اصلاح طلب کمیسیون آموزش مجلس هزار روز است که در قبال این پرونده سکوت کرده‌است.

عارف علیه فریدون؟/ ماجرای مدرک برادر رییس جمهور چیست؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ وقتی که برخی مسئولان و جریان‌های سیاسی و صاحب قدرت در کشور برای مچ‌گیری و تخریب رقیب هزینه می‌کنند اگر برای بهبود وضعیت صرف می‌کردند، امروز ایران در جایگاهی بالاتر قرار داشت. در همین راستا مدتی می‌شود که خبر تخلف تحصیلی حسین فریدون، فضای‌مجازی و رسانه‌ای محافظه‌کاران را فراگرفته است و پیاده نظام این جریان می‌کوشد تا برای ضربه زدن به حسن‌روحانی از این فرصت استفاده کند. رسانه‌های محافظه‌کار مدعی هستند که برادر رییس‌جمهور در سال 93 و طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای تحصیل در مقطع دکتری روابط بین‌الملل به دانشگاه شهید بهشتی معرفی می‌شودکه شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل این دانشگاه با این موضوع مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند. پس از کش‌وقوس‌های فراوان بین سازمان سنجش و دانشگاه شهید بهشتی، سازمان سنجش طی نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که فریدون در سال 92 در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است و بر همین اساس برادر رییس‌جمهور می‌تواند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد و پس از پیگیری‌های سازمان سنجش سرانجام تصمیم‌ می‌گیرد برادر رییس جمهور در پردیس دانشگاه شهید بهشتی به تحصیل بپردازد.در تاریخ 29 تیر سال 95 هیات بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متشکل از تهرانی‌زاده، کمره‌ای، جبه‌دار، خواجه و رمضانیان‌پور با نامه رسمی عبدالحسین فریدون، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم برای بازرسی از دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه حضور یافت و در جلسه هیات‌رییسه این دانشگاه نیز شرکت کرد. در همان زما‌ن‌ها حجت الاسلام علی‌رضا سلیمی عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تاریخ 29 اردیبهشت سال 95 از ماموریت رییس این کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون، برای بررسی رانت تحصیلی برادر رییس‌جمهور در جلسه‌ای ویژه خبر داد. وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تحصیل غیرقانونی و توصیه‌ای «حسین فریدون» دستیار و برادر رییس‌جمهور در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی، گفته بود که موضوع مدرک دکتری برادر رییس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت که طبق درخواست اعضا، رییس کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون ماموریت داد تا پرونده مدرک دکتری «حسین فریدون» را به‌طور ویژه بررسی و نتایج آن را به اعضای کمیسیون آموزش اعلام کند.

ماجرای دستور

این ماجرا همچنان ادامه دارد و در همین راستا روز گذشته تسنیم در گزارشی نوشت که اواسط سال 93 با رسانه‌ای شدن ماجرای تخلف تحصیلی حسین فریدون، برادر رییس‌جمهور برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه پردیس شهید بهشتی تهران کمیته‌‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تشکیل شد و سه عضو این کمیسیون مسئول پیگیری این موضوع شدند. پس از تدوین گزارش، محمد جواد ابطحی یکی از اعضای این کمیته سه‌نفره اعلام کرد که تخلف در این پرونده محرز شده، اما به‌دلیل اختلافاتی که میان تیم سه‌نفره وجود دارد، مستندات در اختیار محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون قرار گرفته تا جمع‌بندی نهایی را ارائه کند. در 29 خرداد سال جاری با برگزاری انتخابات اعضای هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات محمدرضا عارف، رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس جایگزین زاهدی به‌عنوان رییس شد و با این تغییر و تحولات پرونده تحصیلی برادر رییس‌جمهور در اختیار عارف قرار گرفت تا وی جمع‌بندی نهایی را انجام دهد و نتیجه را برای تعیین تکلیف ارائه کند که تاکنون از اعلام نظر درباره این پرونده خودداری کرده است. در همین حال جواد ابطحی عضو کمیته سه‌نفره بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اعضای این کمیته دو گزارش در این زمینه تهیه و به کمیسیون ارائه کرده‌اند، گفت: به‌دلیل اختلاف نظرهایی که در گزارش وجود داشت، این گزارش‌ها تا تعیین تکلیف نهایی مسکوت مانده بود. وی با ابراز اینکه بنده به‌تنهایی گزارشی را تدوین کرده بودم و آقای قمی به‌عنوان رییس کمیته نیز گزارشی در این زمینه تدوین کرده‌است، ادامه داد: آقای خانلری دیگر عضو کمیته طی نامه‌ای به محمدرضا عارف رییس کمیسیون آموزش مجلس خواستار تعیین تکلیف این موضوع شده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آقای عارف نیز دستور داده تا گزارش‌ها بار دیگر بررسی و طی چند روز آینده گزارش واحدی در این زمینه تدوین و در اختیار کمیسیون قرار داده شود.

از حقیقت تا ادعا

مشخص است که فشارهای گروه‌ها و لایه‌های قدرت در کشور توانسته است به نتیجه برسد تا عارف دستور این پیگیری را صادر کند زیرا بسیاری از این طیف مدعی بودند که رییس اصلاح طلب کمیسیون آموزش مجلس هزار روز است که در قبال این پرونده سکوت کرده‌است. باید منتظر ماند و دید که این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل دیگر پوچ است یا نتیجه‌ای در بر دارد./ روزنامه قانون

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر