کد خبر: 57633
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: قوه قضاییه و مجلس مدافع حقوق شهروندی ملت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حقوق هیچ فردی در جمهوری اسلامی حتی اقلیت‌های دینی غیرمسلمان در سایه ولایت فقیه و قانون اساسی نباید تضییع شود، گفت: چنانچه فردی در زمینه حقوق شهروندی شکایتی داشته باشد، کمیسیون اصل ۹۰ به شکایت‌ها در این زمینه رسیدگی می‎کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی: قوه قضاییه و مجلس مدافع حقوق شهروندی ملت است

به گزارش دیده بان ایران؛ علاءالدین بروجردی با تأکید بر اینکه رسانه ملی می‎تواند نقش مهمی در زمینه حقوق شهروندی و آشنایی مردم با حقوق تعریف شده در قانون تعریف کند، گفت: قطعا حقوق شهروندی به طور مستمر نیاز به بازنگری دارد. البته در بحث وجود آزادی‌ها می‌توانیم همین مجلس را مثال بزنیم که تندترین انتقادات را نسبت به رئیس جمهور و وزرا در جهت دفاع از حقوق ملت و منافع ملی مطرح می‌کند و این مسئله بیانگر وجود آزادی‌ها در جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ فردی حتی هموطنان اقلیت دینی و غیر مسلمان نیز نباید احساس تضییع حق خودشان را داشته باشند، افزود: در سایه ولایت فقیه و قانون اساسی کشور حتی غیر مسلمانان نیز باید بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

قوانین حقوق شهروندی باید سیر تکاملی خود را طی کنند

وی با تأکید بر لزوم شفافیت در حوزه حقوق شهروندی، ادامه داد: نقشی که قوه قضاییه و مجلس به عنوان مدافع حقوق ملت در این میان می‌‎توانند ایفا کنند، نقش مهمی بوده که در قوانین پیش بینی شده است؛ البته قوانین در این حوزه نیز باید سیر تکاملی خود را ادامه دهد.

بروجردی با بیان اینکه در حال حاضر چنانچه حقوق فردی ضایع شود می‌تواند به قوه قضاییه مراجعه کند، گفت: حتی اگر فردی در قوه قضاییه به نتیجه نرسد، مرجع بسیار مهمی در قانون اساسی کشور به عنوان کمیسیون اصل 90 مجلس پیش بینی شده که هر فردی از هر ارگانی شکایت داشته باشد، می‌تواند به این کمیسیون مراجعه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ساختار کمیسیون اصل 90 به نحوی است که به حقوق تضییع شده افراد رسیدگی می‌کند و در زمینه حقوق شهروندی نیز چنانچه فردی شکایت داشته باشد، می‌‎تواند به این کمیسیون مراجعه کند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر