کد خبر: 58378
A

دولت مکلف به انتشار فیش حقوقی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‎های دولتی شد/ ریشه حقوق‌های نجومی خشک خواهد شد

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه دولت مکلف به انتشار فیش حقوقی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‎های دولتی شد.

دولت مکلف به انتشار فیش حقوقی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‎های دولتی شد/ ریشه حقوق‌های نجومی خشک خواهد شد

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس گودرزی  اظهار کرد: در حال حاضر یک ولنگاری و بی بند و باری در پرداخت حقوق‌ و مزایای اعضای شرکت‌های دولتی وجود دارد که باعث آسیب رسانی به بخشی از منابع درآمدی دولت و همچنین لطمه زدن به اعتماد عمومی مردم شده است به همین دلیل کمیسیون تلفیق به این بحث ورود پیدا کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برای شفافیت پرداختی‎ها در شرکت‌های دولتی مصوبه‌ای داشت، افزود: بر این اساس دولت مکلف شد که ظرف مدت یک ماه نسبت به تعیین، ابلاغ و اعلام حقوق و مزایای مدیران عامل، اعضای هیأت مدیره موظف و غیرموظف شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی در سه سطح کوچک، متوسط و بزرگ اقدام کند

تخلف از این بند قانونی تصرف در اموال عمومی محسوب می‎‌شود

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون تلفیق در قالب تبصره‌‎ای تصویب کرد که کلیه شرکت‌های مشمول، موظند که حقوق و مزایای مصوب را از ابتدای سال 98 بر این اساس پرداخت کنند و تخلف از این بند، تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: آیین نامه این مصوبه کمیسیون تلفیق نیز باید توسط وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه تهیه و تصویب هیأت وزیران برساند.

ریشه حقوق‌های نجومی خشک خواهد شد

گودرزی با بیان اینکه با این مصوبه شفافیت در حقوق‌های دولتی ایجاد خواهد کرد و از پرداخت‌های نجومی جلوگیری می‌‎کند، گفت: با این مصوبه که سه قید تعیین، ابلاغ و اعلام نرخ حقوق‌ها در آن قید شده رعایت عدالت را نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه 98 مجلس تصریح کرد: معنی ندارد که در شرکت‌‎های وابسته دولتی که بعضا دارایی بازنشستگان کشور در آن وجود دارد، حقوق‌های بالای 20 میلیون تومان و برخی از ارقام نجومی به عنوان حقوق پرداخت شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر