کد خبر: 58868
A

وزیر خارجه عراق: وارد هیچ ائتلافی علیه ایران نمی شویم

وزیر امور خارجه عراق که برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده است، اعلام کرد: بغداد وارد هیچ ائتلافی علیه ایران نخواهد شد.

وزیر خارجه عراق: وارد هیچ ائتلافی علیه ایران نمی شویم

به گزارش دیده بان ایران، «محمد علی الحکیم» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف با بیان این مطلب بار دیگر بر موضع عراق مبنی بر عدم ورود به هر گونه ائتلاف ضدایرانی اشاره کرد و در ادامه به مذاکرات با سرگئی لاوروف در خصوص اوضاع فلسطین پرداخت.

وی در این باره گفت: ما از برقراری صلح در فلسطین و ایجاد حکومت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس حمایت می کنیم؛ فلسطین مساله ای برای کل کشورهای عربی است.

عراق از عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب حمایت می کند

وزیر امور خارجه عراق همچنین گفت که کشورش از احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب حمایت می کند و بر استقلال و یکپارچگی سوریه تاکید دارد.

به گفته وی، مسائل سوریه باید بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت حل و فصل شود و مقامات بغداد از تامین امنیت و برقراری ثبات و حفظ تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین بر هماهنگی کشورش با سوریه در مبارزه با تروریست ها تاکید کرد و از طرف روس برای همکاری با کشورش در مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش تقدیر کرد.

الحکیم افزود: در گفت وگو با وزیر خارجه روسیه از نقش این کشور و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مبارزه با داعش در عراق و سرکوبی بازماندگان آن قدردانی کردیم.

وی همچنین از آموزش 400 دانشجوی عراقی در دانشگاه های روسیه و 150 دیپلمات عراقی در سیستم آموزشی وزارت خارجه روسیه قدردانی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر