کد خبر: 59962
A

چرا بنز های کلاس E در ایران مورد استقبال مردم قرار گرفت؟

مرسدس بنزهای کلاس E، خودروهای کلاس متوسط تولید شده توسط شرکت مرسدس بنز هستند که از سال 1993 از کلاس C جدا شدند. این خودروها جزو ارزان‎ترین و کوچک‏ترین خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز محسوب می‎شوند و بعد از کلاس C، از آنها به عنوان پرفروش‎ترین کلاس مرسدس بنز نام برده می‏شود. همه خودروهای این کلاس یا دیفرانسیل عقب هستند یا مجهز به سیستم 4 ماتیک و 4 چرخ فعال مرسدس شده‎اند.

چرا  بنز های کلاس E در ایران  مورد استقبال مردم قرار گرفت؟

مرسدس بنزهای کلاس E، خودروهای کلاس متوسط تولید شده توسط شرکت مرسدس بنز هستند که از سال 1993 از کلاس C جدا شدند. این خودروها جزو ارزان‎ترین و کوچک‌ترین خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز محسوب می‎شوند و بعد از کلاس C، از آنها به عنوان  پرفروش‎ترین کلاس مرسدس بنز نام برده می‌شود. همه خودروهای این کلاس یا دیفرانسیل عقب هستند یا مجهز به سیستم 4 ماتیک و 4 چرخ فعال مرسدس شده‎اند.

 این کلاس موفق توانسته در سراسر جهان فروش خوبی را تجربه کند و تا سال 2015 نزدیک به 13 میلیون از خودروهای این کلاس در جهان فروخته شده‎ است. با توجه به دوام و اندازه خانواده کلاس E به جز مصارف شخصی، در بعضی از کشورهای اروپایی از آن‌ها به عنوان خودروی تاکسی و در بعضی دیگر از کشورها مانند ایران از آنها به‌عنوان خودرو پلیس و با تغییراتی به عنوان آمبولانس نیز استفاده شده است.

مرسدس بنز کلاس E

ورود بنزهای کلاس E به ایران

ورود خودروهای کلاس E از همان نسل اول این خودروها در سال 1994 شروع شد که شما می‎توانید نمونه ‌های زیادی از این خودروها را مانند مرسدس بنز E230 در بازار خرید و فروش مرسدس بنز ایران مشاهده کنید. بعد از آن نسل‎های بعدی این خودرو نیز به ایران رسیدند و در زمان‌های خاصی مانند زمان احداث خط تولید این کلاس در ایران تعداد آن‌ها به شدت افزایش پیدا کرد و حالا نسل 5 کلاس E نیز با مدل‌های جدید در ایران حضور دارد. اما دلیل این حضور پر تعداد در ایران چیست؟

فروش جهانی بالا و در دسترس بودن مرسدس بنز کلاس E

به طور کلی فروش مرسدس بنز کلاس E در همه نقاط دنیا وضعیت بسیار مناسبی دارد و در بازارهای منطقه‎ای نیز مانند همه نقاط دنیا تعداد زیادی از اعضای این خانواده یافت می‌شوند.  این مسئله سبب شده که تعداد زیادی از خودرو‎های این کلاس در دسترس ایرانیان قرار گیرند و فرصتی ایجاد شود تا به راحتی از کشورهای اطراف و منطقه به ایران وارد شوند. این موضوع از همان نسل اول کلاس E در تعداد بالای واردات این خودرو، نمود پیدا کرد.

قیمت و امکانات مناسب مرسدس بنز کلاس E

نکته بعدی که باز هم به سیاست های جهانی مرسدس بنز باز می‌گردد، قیمت مرسدس بنز کلاس E و تناسب آن با امکانات این خودرو است. طراحی خودروهای کلاس E همواره به گونه ‌ای بوده است که هم از امکانات لوکس و به روز در آن‌ها استفاده شود و هم قیمت مناسبی داشته باشند. به این ترتیب افراد بیشتری توانایی خرید مرسدس بنز کلاس E را در سراسر جهان و ایران پیدا می‌کردند.

مرسدس بنز کلاس E

همکاری مرسدس بنز با ایران خودرو برای تولید مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز و ایران خودرو در اوایل دهه هشتاد شمسی برای راه اندازی خط تولید کلاس‎های C و E در ایران به توافق رسیدند. ایران خودرو در آن زمان با تیراژ چند میلیونی جزو 4،5 خودروساز برتر جهان از نظر تعداد تولیدات محسوب می‌شد. از طرفی مرسدس بنز نیز سال‌ها در ایران حضور فعال داشت و دفتر مرسدس بنز حدود 50 سال در ایران فعالیت می‌کرد. به این ترتیب مرسدس می‌توانست از توان ایران خودرو برای تولید محصولات پر فروش خود و صادرات آن‌ها به بازارهای خاورمیانه استفاده کند و ایران خودرو نیز با تکنولوژی‎های روز دنیا آشنا می‌شد.

بعد از چند سال کش و قوس بالاخره خط تولید کلاس E در ایران راه افتاد و تعدادی از خودروهای این کلاس در ایران تولید شدند. این خودروها به طور گسترده توسط دولت ایران و پلیس ایران مورد استفاده قرار گرفتند و تعدادی نیز به فروش شخصی رسیدند. این دسته از خودروها را با کلاس E مونتاژی و پلیسی در ایران می‌شناسند. به همین دلیل تعداد زیادی مرسدس بنز کلاس E با کد اتاق W211 که نسل سوم این خانواده محسوب می‎شوند، در بازار خودرو‎های دست دوم ایران به فروش می‎رسند.

خرید و قیمت مرسدس بنز کلاس E

در حال حاضر قیمت مرسدس بنز کلاس E دست دوم در مدل‌های نسل اول در ایران از 100 میلیون تومان شروع و به بالای 1 میلیارد تومان در مدل‌های نسل 5 یعنی از سال 2016 به بعد می‎رسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر