کد خبر: 60977
A

نقوی حسینی: شهرداری ها به جای جریمه، حکم تخریب دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تصمیمات کمیسیون ماده 100 شهرداریها گفت: متاسفانه در این کمیسیون همواره حکم جریمه صادر می شود در حالی که می توان رای به تخریب هم داد.

نقوی حسینی: شهرداری ها به جای جریمه، حکم تخریب دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس  با بیان اینکه مسئولین شورای شهر فعلی تهران، مسئولین ما قبل خود را به تراکم فروشی، آسمان فروشی و هوا فروشی متهم می کردند، گفت: آقایان مدعی بودند که در صورت پیروزی در انتخابات وضعیت شهر بهتر شده و جلوی تراکم وآسمان فروشی گرفته می شود.

وی افزود: اما عملکرد آقایان نشان می دهد که آنها هم مسیر گذشته را می روند و وضعیت تفاوتی نکرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران و دیگر نقاط کشور گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یک ابزاری برای جلوگیری از تخلفات و ساخت و سازهاست.

نقوی حسینی افزود: در این کمیسیون هم نماینده شهرداری حضور دارد و هم نماینده قوه قضائیه. این کمیسیون برای جلوگیری از ساخت سازهای غیر مجاز طبق قانون هم می تواند حکم تخریب و هم جریمه.

وی تاکید کرد: متاسفانه عموم حکم های صادر شده جریمه است در حالی که می توانند با صدور حکم تخریب بطور کلی از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت ویلاها و ساختمانهایی با تخلفات از سوی مسئولین گفت: مسئولین خودشان رعایت کنند و بدانند که در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری به ملت هدف است و آقایان نباید دنبال مال و منال باشند.

نقوی حسینی با بیان اینکه سه دوره نماینده مجلس است، افزود: اینجانب قبل از نمایندگی در یک آپارتمان زندگی می کردم و در حال حاضر هم در همان آپارتمان هستم.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان افزود: همه افراد در برابر قانون یکسان و برابرند قانون باید برای همه اجرا شود.هر کسی خلاف قانون اقدام کرد باید با وی برخورد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاههایی که وظیفه نظارت دارند باید از همان ابتدا مانع ساخت و سازهای غیر مجاز شوند و نباید اجازه ساخت و ساز دهند و بعد بخواهند جلوی آنرا بگیرند./ عصر شهروند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر