کد خبر: 61733
A

رهبر انقلاب: روشنفکر درست آن کسی است که در جامعه‌ی جاهلی، آگاهی‌های لازم را به مردم می‌دهد

صدو هفتاد و هشتمین شماره هفته نامه خط حزب الله به بخشی از سخنان یکم فروردین سال ۹۸ رهبر انقلاب درباره نقش جلال آل احمد در انقلاب اشاره کرد.

رهبر انقلاب: روشنفکر درست آن کسی است که در جامعه‌ی جاهلی، آگاهی‌های لازم را به مردم می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ صدو هفتاد و هشتمین شماره هفته نامه خط حزب الله به بخشی از سخنان یکم فروردین سال ۹۸ رهبر انقلاب درباره نقش جلال آل احمد در انقلاب اشاره کرد.

به گزارش  دیده بان ایران ، در این مطلب آمده است:

مسئله مهمی که جلال آن را مطرح کرد به نظر من سهم جلال {آل‌احمد، در انقلاب} بسیار قابل ملاحظه و مهم است. یک نهضت انقلابی از «فهمیدن» و «شناختن» شروع می‌شود. روشنفکر درست آن کسی است که در جامعه‌ی جاهلی، آگاهی‌های لازم را به مردم می‌دهد و آنان را به راهی‌نو می‌کشاند. و اگر حرکتی در جامعه آغاز شده است؛ با طرح آن آگاهی‌ها، بدان عمق می‌بخشد. برای این کار، لازم است روشنفکر اولاً جامعه‌ی خود را بشناسد و ناآگاهی او را دقیقاً بداند. ثانیاً آن «راه نو» را درست بفهمد و بدان اعتقادی راسخ داشته باشد، ثالثاً خطر کند و از پیشامدها نهراسد... در دل حکومت غرب‌زده‌ی پهلوی، یک روشنفکر ریشه‌دار در مسائل دینی، یعنی مرحوم جلال آل‌احمد که عالم‌زاده و پسر یک روحانی و دارای ارتباطات دینی است -با ما هم بی‌ارتباط نبود، به امام هم اظهار ارادت و علاقه می‌کرد در دوران تبعید امام- آن روز در سال ۴۲ مسئله‌ی غرب‌زدگی را مطرح کرد. امروز مسئله‌ی غرب‌زدگی مسئله‌ی مهمّی است؛ باید فراموش نکنیم آن را. ۱/۱/۹۸

 

۲۱۴۲۱۲

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر