کد خبر: 61880
A

از ۲۶۰هواپیمای موجود،فقط۱۵۰ فروند قابل پرواز است/ باید بدنبال هواپیمای اجاره ای باشیم

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس نوشت:عمر ناوگان هوایی کشور بیش از ۲۳ سال است که این میزان سن در دنیا بسیار بالا است و حداکثر هواپیماها باید ۱۰ تا ۱۲ سال عمر مفید داشته باشند.

از ۲۶۰هواپیمای موجود،فقط۱۵۰ فروند قابل پرواز است/ باید بدنبال هواپیمای اجاره ای باشیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس نوشت:عمر ناوگان هوایی کشور بیش از ۲۳ سال است که این میزان سن در دنیا بسیار بالا است و حداکثر هواپیماها باید ۱۰ تا ۱۲ سال عمر مفید داشته باشند.

کیان‌پور گفت: شرکت‌های هواپیمایی که اقدام به واردات هواپیما می‌کنند باید در نظر داشته باشند که هواپیماهای با بیش از ۲۰ سال وارد نکنند، زیرا که ورود این هواپیماها برای ما بسیار هزینه آور است.

وی توضیح داد: باید سعی شود که از هواپیماهایی با عمر مفید ۱۰ تا ۱۲ سال استفاده شود و شرکت‌های خصوصی به جای خرید هواپیما از صنعت اجاره داری در این بخش استفاده کنند.

کیان پور با بیان اینکه هم اکنون ۲۶۰ فروند ناوگان هوایی در کشور وجود دارد گفت: از این میزان ناوگان تنها ۱۵۰ فروند هواپیما فعال است و مابقی هواپیماها زمین‌گیر و فرسوده هستند که در چنین شرایطی با کمبود قطعات آن‌ها روبرو هستیم بنابراین ضروری است که به جای خرید هواپیما از صنعت اجاره داری در این بخش استفاده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر