کد خبر: 61987
A

3500 میز و نیمکت وارد مدارس سیل‌زده گلستان شد

طی سفر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق سیل‌زده استان گلستان، ۳۵۰۰ میز و نیمکت دانش‌ آموزی وارد مناطق سیل‌زده این استان شد.

3500 میز و نیمکت وارد مدارس سیل‌زده گلستان شد
به گزارش دیده بان ایران، طی سفر دو روزه مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و قول مساعد وی برای ارسال ۳۵۰۰ میز و نیمکت دانش آموزی به مدارس مناطق سیل‌زده، تجهیزات ذکر شده بارگیری و ارسال شده و پس از گذشت هشت ساعت میز و نیمکت‌ها وارد استان گلستان شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، طی سفر دو روزه به این استان، از مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق سیل‌زده این استان در شهرستان‌های آق‌قلا، گنبدکاووس و گمیشان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و معظلات مدارس سیل‌زده قرار گرفت.

وی همچنین در این سفر، با برگزاری جلسات مختلف با مقامات استانی، ازجمله سرپرست استانداری، فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مسئولان آموزش و پرورش و برخی مدیران مدارس در شهرستان‌ها، وضعیت و میزان خسارات وارده به فضاهای آموزشی را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را برای تسریع در روند بازسازی و تجهیز آنان صادر کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آسیب دیدن مدارس نباید موجب اخلال در روند آموزشی دانش‌آموزان شود و با یاری خداوند و همت همه همکاران، سعی بر این است که تا بازگشایی مجدد مدارس _ بعد از تعطیلات نوروزی _ فضاهای آموزشی برای حضور دانش آموزان آماده شوند.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در جریان این سفر با بیان اینکه علاوه بر آب گرفتگی مدارس، به تأسیسات و تجهیزات آن‌ها نیز خساراتی جدی وارد شده است، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، در مجموع حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت به مدارس استان وارد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی سفر با استان گلستان و بازدید از فضاهای آموزشی آسیب‌دیده ناشی از وقوع سیل در این استان، از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس سیل‌زده خبر داد.

۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده
به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب دیده ناشی از سیل که در سالن وحدت آموزش و پرورش شهرستان آق قلا برگزار شد، گفت: از دیرباز، مدارس مکان مقدسی برای تعلیم و تعلم بوده است اما با توجه به حوادث اخیر پیش آمده، آشکار شد که علاوه بر آن، مدارس پایگاه های مدیریت بحران نیز هست.

وی افزود: روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان نباید تحت تاثیر عوامل بحرانی قرار گرفته و مختل شود؛ از این رو در نظر داریم هر چه سریع تر ۵۰ کانکس جهت تشکیل کلاس درس به مناطق سیل زده ارسال کنیم تا در فاصله بازسازی و ترمیم مدارس، روند آموزشی دانش آموزان ادامه پیدا کند.

رخشانی مهر اضافه کرد: همچنین ۳۰۰۰ میز و نیمکت برای مدارس آسیب‌دیده از سیل، در حال بارگیری و ارسال به استان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخته شدن تعداد زیادی مدرسه در استان توسط خیّرین مدرسه‌ساز، گفت: دست همه خیرین محترم مدرسه ساز را به گرمی می‌فشاریم و از همه آنها می خواهیم تا بار دیگر دست به دست هم داده و با نثار مهربانی‌های خود، این سازمان را در راستای بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی یاری نمایند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در این سفر الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس، عماد مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حسینی نیا مشاور جوان رئیس سازمان، نیز دکتر رخشانی مهر را همراهی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر