کد خبر: 62054
A

حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا بار دیگر تظاهرات کردند

حامیان و مخالفان دولت 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا بار دیگر در کاراکاس پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا بار دیگر تظاهرات کردند

به گزارش دیده بان ایران و به نقل از تارنمای شبکه تله سور، حامیان نیکلاس مادورو روز گذشته(شنبه) در خیابان های کاراکاس گردهم آمدند تا ضمن گرامی داشت ششمین سال تظاهرات ضد امپریالیستی در این شهر، از دولت مادورو حمایت و سیاست های مداخله جویانه آمریکا و هم پیمانان این کشور را محکوم کنند.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد که چند هفته پس از قطع برق و دسترسی محدود به آب در برخی شهرهای ونزوئلا، هزاران مخالف دولت کاراکاس علیه دولت مادورو نیز تظاهرات کردند.
این مخالفان اعلام کردند که اوضاع این کشور طی ماه گذشته وخیم تر شده است. 
این تظاهرات به دنبال فراخوان 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا برگزار شد. تظاهرکنندگان در شهر کاراکاس ضمن دادن شعارهای ضد دولتی اعلام کردند که روزها بدون برق را سپری کرده اند و خواهان سروسامان دادن به وضعیت خدمات شهری شدند.
گوایدو نیز در این تظاهرات در جمع حامیان خود گفت: ما فقط برای درخواست دسترسی کامل به آب و برق تظاهرات نکرده ایم. ما اینجا هستیم تا درخواست خود را برای کسب دمکراسی و آزادی اعلام کنیم.
در حالیکه از درگیری های خشونت آمیز میان معترضان و نیروهای پلیس در کاراکاس گزارشی مخابره نشد، اما درگیری هایی میان دو طرف در شهر ماراکائیبو در غرب این کشور صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است. 
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. 
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. 
مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم می کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر