کد خبر: 68822
A

"آیدا" با فیلم "کودک" برگزیده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» که با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده امسال در دوره پنجم، طی فراخوانی موضوعات خود را اعلام کرد. فریبا ابتهاج مشاور رسانه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان وخانواده در این مراسم در مورد ارائه موضوع از سوی این معاونت برای جشنواره گفت: معاونت زنان از دو سال پیش در بحث گفت و گودر خانواده تلاش مضاعفی را آغاز و سعی کرده در ابعاد مختلف این موضوع را برجسته و جریان سازی کند، از کارهای علمی با انجمن جامعه شناسی ایران تا کارهای ترویجی.

"آیدا"  با فیلم  "کودک" برگزیده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری(اینجا) جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه»  که با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده امسال در دوره پنجم، طی فراخوانی موضوعات خود را اعلام کرد.

در این دوره از جشنواره که با حمایت موسسات و سازمان هایی از جمله  ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، شورای عالی انقلاب فرهنگ اسلامی، اتحادیه انجمن اسلامی شهرتهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بسیج صداوسیما  برگزار شد، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز با اعلام موضوع گفت و گو در خانواده و گفت و گوی بین نسلی حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد.

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی با حضور داوران، آثار برگزیده در هر بخش معرفی و تقدیر شد. نکته مورد توجه این جشنواره، حضور دانش آموزان استان های مختلف و نیز افزایش دختران در بین برگزیدگان بود.

فریبا ابتهاج مشاور رسانه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان وخانواده در این مراسم در مورد ارائه موضوع از سوی این معاونت برای جشنواره گفت: معاونت زنان از دو سال پیش در بحث گفت و گودر خانواده تلاش مضاعفی را آغاز و سعی کرده در ابعاد مختلف این موضوع را برجسته و جریان سازی کند، از کارهای علمی با انجمن جامعه شناسی ایران تا کارهای ترویجی.

وی با تشکر از حمایت این جشنواره از موضوع پیشنهادی معاونت تصریح کرد: خوشحالیم که موضوع گفت و گو در خانواده را از دریچه دوربین شما دانش آموزان فهیم و آینده سازان این کشور دیدیم و میتوانیم از نگاه شما برای ادامه این راه کمک بگیریم.

ابتهاج افزود: همچنین خوشحالیم که امسال تعداد شرکت کنندگان خانم و برندگان خانم بسیار بالاتر از چهار دوره قبلی بوده  و خوشحال تر خواهیم شد که در دوره های آتی در میان داوران جشنواره نیز شاهد حضور داوران خانم باشیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم به موضوع گفت و گو در خانواده و راههای تعامل و دوستی و صمیمیت در درون کانونی که همه ما آینده مان در آنجا شکل می گیرد، توجه کنیم  و همه به هم در این زمینه کمک کنیم.

ابتهاج با اشاره به فیلم برگزیده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به نام "کودک" گفت: فیلم آیدا  یک اثر فراگیر از اهمیت ارتباط عاطفی بین فرزند و پدر و مادر بود و نکته جالب اینکه فیلم «کودک» که با موضوع گفت و گو ساخته شده حتی یک کلمه هم دیالوگ ندارد و این می تواند ارزش بالای سینمایی آن را به اثبات برساند؛ سازنده بدون هیچ کلامی اهمیت موضوع گفت و گو را برای مخاطب روشن کرده است.

نماینده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سپس با تقدیر از آیدا فرهنگیان، جایزفیلم برگزیده معاونت را به وی تقدیم کرد.

"امیر حسین اخوان" دبیر جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، در مورد رشد کمی و کیفی این دوره از جشنواره گفت: در دوره پیشین ۵۸۰ اثر به جشنواره ارسال شده بود که در این دوره در محور های اصلی  ۱۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در بخش های جانبی یعنی فیلم نامه و تیزر تبلیغاتی هم  ۱۲۰۱ اثر  به جشنواره ارسال شد که در مجموع  برای دوره پنجم ما حدود هزار و پانصد اثر داشتیم که به نسبت دوره پیشین رشد کمی بالایی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امسال از هر سی ویک استان  کشور اثر داشتیم و جشنواره مختص به برخی استان ها نبود، ادامه داد:  اتفاق مهمی که در جشنواره فیلم مدرسه به دنبال آن هستیم صرفا برگزاری جشنواره دانش آموزی نیست بلکه مدنظر ما رسیدن به یک فرایند استعداد یابی است تا دانش آموزان برتر در حوزه فیلم و مستعد و کار های هنری شناخته شده و وارد فرایند پرورش استعداد شوند. در دوره پنجم برای اولین بار حمایت از دانش آموزان برگزیده را هدف گذاری کردیم.

منبع: 

سایت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری(اینجا) 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر