کد خبر: 78408
A

القبس: ۴۲ نظامی کویت به ایدز مبتلا هستند

روزنامه القبس کویت به نقل از یک منبع آگاه در کمیته معاینات پزشکی نیروهای مسلح این کشور از ابتلای ۴۲ نفر از نیروهای نظامی کویت شاغل در وزارت کشور، دفاع و گارد ملی این کشور خبر داد.

القبس: ۴۲ نظامی کویت به ایدز مبتلا هستند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  روزنامه القبس کویت به نقل از یک منبع آگاه در کمیته معاینات پزشکی نیروهای مسلح این کشور از ابتلای ۴۲ نفر از نیروهای نظامی کویت شاغل در وزارت کشور، دفاع و گارد ملی این کشور خبر داد.

این روزنامه کویتی روز چهارشنبه به نقل از این منبع آگاه با اشاره به اینکه کمیته یاد شده بصورت دوره ای تمام نیروهای نظامی شاغل در نهادهای یاد شده را معاینه می کند، افزود: برخی از این افراد به هنگام تمرینات سنگین درجه حرارت بدنشان به شدت بالا رفت و بی حال بر زمین افتادند که معاینات پزشکی ویژه بر روی آنها انجام شد و پس از غربالگری، آزمایش های خاصی از آنها به عمل آمد و مشخص شد که آنها به ایدز مبتلا شده اند.

این منبع به القبس تاکید کرد که به تازگی ابتلای ۴۲ نفر از این نظامیان شاغل در وزارت کشور، دفاع و گارد ملی به بیماری ایدز برای کمیته معاینات پزشکی نیروهای مسلح کویت محرز شده است.

به گفته وی هفت نفر از آنها در گارد ملی، ۲۱ نفر در ارتش و ۱۴ نفر در وزارت کشور شاغل هستند و انجام آزمایشات دقیق از آنها با هماهنگی وزارت بهداشت کویت بطور مستمر ادامه دارد و آنها بصورت محرمانه در یکی از بخش های درمانی خاص غربالگری شده اند.

وی با اشاره به اینکه گارد ملی تصمیم گرفت ۲ نفر از مبتلایان را بازنشسته کند ، اظهار داشت که این اقدام با  استقبال روبرو شد و بازنشستگی پنج نفر دیگر مراحل نهایی را طی می کند.

منبع یاد شده اشاره کرد که کمیته مشترک معاینات پزشکی از پزشکان متخصص ارتش و وزارت بهداشت تشکیل شده است و در روزهای آینده معاینات جدیدی از همه نیروهای نظامی بعمل خواهد آورد تا مطمئن شود آنها به هپاتیت مبتلا نیستند و در صورت مبتلا بودن فورا آنها را بازنشسته خواهد کرد.

این مقام به چگونگی مبتلا شدن نظامیان کویتی به ویروس ایدز اشاره نکرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر