کد خبر: 83557
A

فریدون مجلسی: کرونا باعث تغییر رویه کشورهای لیبرال خواهد شد

فریدون مجلسی گفت: حالا که سرتاسر دنیا در مصافی سخت و نفسگیر با ویروس کروناست، همه به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از بحث‌هایی که بهانه چالش و دعوا بود در واقع اهمیتی نداشت و به همین دلیل از این به بعد شاهد همکاری‌های بیشتری در سطح بین‌الملل خواهیم بود.

فریدون مجلسی: کرونا باعث تغییر رویه کشورهای لیبرال خواهد شد

به گزارش دیده بان ایران؛ فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین، در همین خصوص اظهار داشت: این روزها همه کشورها درگیر‌ کرونا و تبعات ناشی از این ویروس همه‌گیر هستند، این در حالی است که مدت‌ها بود هیچ بحران عالمگیری پیش نیامده بود که بتواند همه مردم دنیا را همزمان گرفتار کند. وقتی کرونا آمد برخی از کشورها شروع به جوسازی علیه کشورهای درگیر کردند، اما خیلی زود کرونا دامن خود آنها را هم گرفت و حتی تلفات کشورهای مدعی‌ای چون آمریکا و انگلیس بسیار بیشتر از کشورهای دیگر شد تا بدانند،‌ کرونا هیچ ربطی به ناکارآمدی ندارد و مشکلی است که کل کره زمین را درگیر کرده است.

 

او همچنین توضیح داد: حالا که سرتاسر دنیا در مصافی سخت و نفسگیر با ویروس کروناست، همه به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از بحث‌هایی که بهانه چالش و دعوا بود در واقع اهمیتی نداشت و به همین دلیل از این به بعد شاهد همکاری‌های بیشتری در سطح بین‌الملل خواهیم بود.

 

مجلسی ادامه داد: شیوع کرونا هم کشورهای توسعه‌یافته را با گره‌های‌ کور اقتصادی روبه‌رو کرده است و هم کشورهای فقیر را. حتی می‌توان گفت آمریکا مصداق «هر که بامش بیش، برفش بیشتر» شده است و آمار بیکاران و فقیرها در این کشور روزبه‌روز بیشتر می‌شود. همچنین باید اذعان داشت، کشورهای دنیا بعد از پایان کرونا، ماموریتی دشوار برای ترمیم اقتصادشان دارند و در واقع جبران خسارت‌های کرونا برای کل دنیا مشکل است و دولت‌ها را با موانع زیادی رودررو خواهد کرد.

 

او تاکید کرد: کرونا همچنین تصمیم‌گیران دولت‌های لیبرال را وادار خواهد کرد تا به مسائل اجتماعی بیشتر بپردازند و انواع بیمه‌ها را برای مردم خود در نظر بگیرند.

 

فریدون مجلسی در پایان گفت: ای کاش تصمیم‌گیران نظام بین‌الملل خودخواهی و تمامیت‌خواهی را کنار بگذارند تا از این طریق جهان بتواند این شرایط واقعاً سخت را به نحو مطلوبی مدیریت کند./ اعتماد آنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر