کد خبر: 84147
A
رئیس‌جمهور:

هر وقت برای اراضی آبی و خاکی اعتبار خواستم، رهبری اجازه دادند از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از آرزوهایم از ابتدای دولت تدبیر و امید احیای سیستان و بلوچستان بود. از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هر وقت برای اراضی آبی و خاکی اعتبار خواستم اجازه دادند از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنم.

هر وقت برای اراضی آبی و خاکی اعتبار خواستم، رهبری اجازه دادند از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آئین افتتاحیه طرح‌های ملی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که مردم این استان مرزبان اصلی کشور هستند  گفت: در پایان روزهای رمضان خدا را شکر می‌کنم نعمت آب را دشت سیستان که از دیرباز تامین‌کننده نیازهای غذایی نه تنها منطقه بلکه کشور بوده است افتتاح می‌کنیم‌.

رئیس جمهور تاکید کرد: این ۳ پروژه برای ما اهمیت دارد، تامین آب شرب مردم زاهدان، زابل و زهک و ۹۳۰ روستا طرح بزرگی است. برای ما اهمیت دارد آب آشامیدنی مردم سالم باشد.

وی ادامه داد: طرح بعدی تامین آب کشاورزی برای ۴۶ هزار هکتار است که مهم است. این طرح بالای ۵۰ درصد آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

روحانی ادامه داد: لایروبی مسیلهای روی روخادنه‌ها طرح بزرگ دیگری است که اهمیت ویژه‌ای دارد، این طرح می‌تواند جان مردم را نجات دهد.

وی گفت: برای این طرح‌ها ۳۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است. از مردم سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنیم که در این طرح های بزرگ ما را یاری کردند

روحانی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته است، گفت: یکی از آرزوهایم از ابتدای دولت تدبیر و امید احیای سیستان و بلوچستان بود. از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هر وقت برای اراضی آبی و خاکی اعتبار خواستم اجازه دادند از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنم.

وی افزود: این ۴۶ هزار هکتار جزء طرح هایی بوده که بدون اغراق هر ماه آن را دنبال کرده‌ام خوشحال هستم که تا پایان امسال همه ۴۶ هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد و قولی که در سال ۹۳ به مردم داده‌ام عملی می‌شود.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به بهره‌برداری ۳۲ هزار هکتار از طرح‌های آبی، تصریح کرد: محصولی که این طرح در اختیار مردم منطقه و کشور می‌گذارد بسیار مهم است. همه طرح‌هایی که در کنار این چند هزار هکتار به بهره برداری رسیده است از محصولات و صادرات گرفته تا طرح های مکملی که در کنار آن وجود دارد ادامه پیدا کند؛ از آستان قدس هم برای کمک به این طرح‌ها درخواست کردم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر