کد خبر: 86653
A

نقش حداد عادل در افشای محتوای دیدار ظریف و سران کشور ها چه بود؟

محمد حسین آصفری با تایید اظهارات دیروز ظریف مدعی شده اطلاعات مربوط به دیدارهای خارجی ظریف را به حداد عادل داده است توجه به اظهارات آصفری نشان می دهد که نماینده های فعلی مجلس از خود اختیاری ندارد و تکلیف روزانه آنها از جای دیگری برای آنها مشخص می شود

نقش حداد عادل در افشای محتوای دیدار ظریف و سران کشور ها چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ظریف روز گذشته در پاسخ به تذکر شفاهی محمد حسین آصفری نماینده اراک و  عضو جبهه پایداری گفت: " دیروز یکی از نمایندگان می‌گفت چرا شما نمایندگان را در جلسات خود راه نمی‌دهید؛ اتفاقاً همان برادر در مذاکرات به کلی سری من و پوتین حضور داشت و بعد از آن گفت قرار است روسیه از ما نفت بخرد؛ همان گفته موجب قطع خرید نفت ایران از سوی روسیه شد؛ چون هرکجا که روس‌ها خواستند از ما نفت بخرند، آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند، درحالیکه می‌شد جور دیگری رفتار شود؛ درباره چین و برجام هم همین‌گونه است؛ این یک معضلی است که سیاست خارجی با آن روبروست و کسی هم به کمک ما نمی‌آید."

این اظهارات وزیر با اینکه بدون نام بردن صورت گرفت اما سایت دیده بان ایران با انتشار گزارشی خبر داد که شخص مورد نظر وزیر کسی نیست جز «محمدحسن آصفری» که در مجلس نهم عضو کمیسیون امنیت ملی و همراه تیم مذاکره کننده ظریف برای انعقاد قرارداد نفت بین ایران و روسیه بود. قرار دادی که حالا ظریف می گوید با انتشار خبرش توسط همین نماینده منعقد نشد. 

بیشتر بخوانید:کدام نماینده مذاکرات محرمانه ایران و روسیه را افشاء و موجب قطع صادرات نفت ایران شد؟+جزییات

آصفری اطلاعات سری دیدار ظریف با سران کشورها را به حداد عادل می داد​

اما آصفری روز بعد پس از این افشاگری ظریف با انتشار بیانیه ای با تایید همین موضوع خود را مامور و معذور و موظف به گزارش دهی به غلامعلی حداد عادل کرد. حداد عادل در آن سال ها عضو کمیسیون آموزش مجلس بود. اینکه حداد عادل چطور و به چه علت اطلاعات دیدارها را منتقل می کرده کمی عجیب به نظر می رسد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم این را هم اضافه کرد که: تنها صحبتی که ما با آقای پوتین داشتیم درباره بحث نفت در برابر کالا بود که آقای ظریف حاضر نشد این موضوع را دنبال کنند و پیگیر باشند.

این نماینده در ادعایی عجیب که نیاز به صحت سنجی دارد گفته است غلامعلی حداد عادل، اطلاعات را به رهبر انقلاب، داده است. اما اینکه با وجود گزارش ها و دیدارهایی که بین وزیر امورخارجه و رهبری بدون واسطه صورت می گرفت این ادعای نماینده آن روزهای مجلس نهم جای بحث دارد.اساساً مسائل بین الملل در بیت رهبری در حوزه اختیارات کمال خرازی و علی اکبر ولایتی است؛ آن طور که سوابق و شواهد نشان می دهد، حداد عادل هیچ گاه در امور بین الملل مشاور رهبر انقلاب نبوده است.  

دیده بان ایران در گزارشی دیگر به طور اجمالی به نقش آفرینی حداد عادل در مجلس پرداخته است( اینجا) توجه به  اظهارات آصفری نشان می دهد که نماینده های فعلی مجلس از خود اختیاری ندارد و تکلیف روزانه آنها از جای دیگری برای آنها مشخص می شود./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر