کد خبر: 90386
A

معاون وزیر دولت علیه رئیس دولت، مگر می‌شود؟ مگر داریم؟!

سایت دیده بان ایران روز گذشته از سانسور بخش مهمی از اظهارات معاون امنیتی وزیرکشور درباره اعتراضات بنزینی و بازتاب آن در رسانه های نزدیک به دولت خبر داده بود.

معاون وزیر دولت علیه رئیس دولت، مگر می‌شود؟ مگر داریم؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ وزارت کشور از آغاز هفته دولت تا به امروز، نشست‌های خبری با حضور معاونان این وزارتخانه‌ برگزار کرده است. در راستای این سلسله‌نشست‌ها هم نشست خبری حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور روز گذشته برگزار شد؛ معاونتی مهم و پرحاشیه که دست‌کم از آبان 98 به این‌ سو چالش‌های مختلفی را از سر گذرانده است. 
یکی از چالش‌های سال گذشته این وزارتخانه افزایش قیمت بنزین و بالا گرفتن اعتراضات مردمی بود که در جریان این اعتراض‌ها بالغ بر ۲۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زندانی شدند که به ‌تازگی حکم اعدام برخی از آنها صادر شده‌ و واکنش‌های مجازی و رسانه‌ای را در ایران و جهان دنبال داشته است، اما یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای این وزارتخانه که سکان آن در اختیار عبدالرضا رحمانی‌فضلی است و به سبب شخصیت حقوقی مسوولیت ریاست بر شورای امنیت کشور را نیز برعهده دارد، زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین است که همان زمان رییس‌جمهوری با لبخند و به شوخی مسوولیت آن را متوجه وزارت کشور و سایر نهادهای تصمیم‌گیر دانست و گفت تا صبح روز جمعه از زمان اجرای آن خبر نداشته است. به این ابهام اما در نشست خبری دیروز از سوی ذوالفقاری پاسخی صریح داده ‌شد. ذوالفقاری شرح داد که مستندات مکتوب وقایع سال ۹۶ و ۹۸ وجود دارد و شورای امنیت وقایع آبان‌ماه ۹۸ را پیش‌بینی کرده بود. او البته تاکید کرده که نظر شورای امنیت کشور و معاونت امنیتی وزارت کشور این بوده که قیمت بنزین تک‌نرخی شود اما مورد موافقت قرار نگرفت. او اما توضیح داد: «درخواست کردیم قبل از اجرای طرح، مسوولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند. در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی به وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسوولان داخل کشور و یک گروه از خارج کشور اقداماتی را آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد. گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد و اگر روزی لازم باشد، آمادگی داریم تا شرح اتفاقات را به صورت مستند ارایه کنیم‌. این گزارش‌ها در شورای امنیت وجود دارد.» ذوالفقاری در خلال این توضیحات کنایه‌ای هم به رییس‌جمهوری زد و گفت: «آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه ‌کسی به آنها گفته شده است.» البته این موضوع پیش از این به ‌صورت تلویحی از سوی معاون سیاسی وزارت کشور نیز تکذیب شده‌ بود که پس از ساعاتی وزارت کشور اظهارات این معاون را تلطیف شده، منتشر کرد. اما به نظر می‌رسد هر قدر وزیر کشور بیشتر در مظان استیضاح قرار می‌گیرد، پرده‌های بیشتری از ارتباط این وزارتخانه و رییس بر‌می‌افتد. 
ذوالفقاری همچنین در بخش دیگری از نشست خبری به ماجرای روستای ابوالفضل اشاره کرد و گفت: «این منطقه ۳۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن قبلا توسط بنیاد واگذار شده اما ۲۰۰ هکتار آن اصلا در محدوده شهری نیست. افراد سودجو اقداماتی در آنجا صورت دادند و زمین‌ها را غیرقانونی واگذار کرده بودند و بنیاد مستضعفین هم یک فنس دور زمین نکشیده بود. اکنون فقط ۳۵ خانوار در آنجا ساکن هستند. بنیاد مستضعفین حکم قضایی برای تخریب گرفته است و تدبیر شورای تامین این بود که بخش منطقه باغ ویلا تخریب شود. اصلا ما نام این روستا را در تقسیمات کشوری نداریم. متاسفانه برخی از افرادی که خود ذی‌نفع هستند و در فضای مجازی فعال هستند، دخالت کرده‌اند و اعتراض‌هایی به تخریب‌ها انجام شد و چهار نفر از نیروها و چهار نفر از مردم مجروح شدند. بنیاد مستضعفین تصمیم گرفت که برای ۳۵ خانوار، مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون برای گرفتن خانه در شهر جدید رامین اختصاص دهد.»
ذوالفقاری افزود: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریورماه در ۹ استان و ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود. او همچنین خبر داد که عراق برای اربعین زائری نمی‌پذیرد. علاوه بر این به‌گفته معاون امنیتی وزارت کشور پرونده اسیدپاشی اصفهان همچنان مفتوح است.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر