کد خبر: 91762
A

ترامپ یک زن را به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی می کند+سوابق

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، می‌گوید که او تا روز شنبه آینده جانشین قاضی روث بیدر گینزبرگ در دیوان عالی آمریکا را معرفی می‌کند. گویا ترامپ دو قاضی زن را برای کرسی قاضی گینزبرگ در نظر دارد: باربارا لاگوآ، دادگاه استیناف منطقه یازدهم، ۵۲ساله، کوبایی‌تبار از فلوریدا،فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا. اِیمی بَرِت، دادگاه استیناف منطقه هفتم،۴۸ساله،کاتولیک،از ایندیانا،فارغ التحصیل دانشگاه نوتردام، کارمند پیشین اسکالیا.

ترامپ یک زن را به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی می کند+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، می‌گوید که او تا روز شنبه آینده جانشین قاضی روث بیدر گینزبرگ در دیوان عالی آمریکا را معرفی می‌کند.

او روز دوشنبه ۳۰ شهریور در کاخ سفید به خبرنگاران گفت، از میان پنج گزینه‌ای که در نظر داشته است، اکنون بر یکی دو کاندیدا متمرکز است.

آقای ترامپ از مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، خواسته که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گزینه او برای کرسی دیوان عالی را تایید کند.

وی اظهار داشت: «من ترجیج بسیار می‌دهم که قبل از انتخابات دراین‌باره رای‌گیری شود. ما زمان زیادی داریم.»

 

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که ایمی کانی برت و باربارا لاگوا، دو قاضی منصوب دونالد ترامپ در دادگاه‌های تجدید نظر گزینه‌های محتمل‌تری هستند. این گزارش به نقل از منابع مطلع می‌گوید که آقای ترامپ روز دوشنبه با خانم برت در کاخ سفید دیدار کرده است.

روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال روز جمعه بر اثر سرطان لوزالمعده در سن ۸۷ سالگی درگذشت. این رخداد فرصت بزرگی را در اختیار ترامپ و حزب او گذاشته تا ترکیب قضات دیوان عالی را ۶ بر ۳ به نفع محافظه‌کاران تغییر دهد.

از آنجا که تصمیمات این نهاد در رابطه با مسائلی چون سقط جنین، بهداشت و درمان، حق مالکیت اسلحه، مجازات اعدام و اختیارات رئیس جمهوری بر زندگی آمریکایی‌ها تاثیرات قابل توجهی دارد، جایگزینی خانم گینزبرگ به مناقشه‌ای در عرصه سیاست آمریکا تبدیل شده است.

۵۳ عضو سنای آمریکا جمهوری‌خواه هستند در برابر ۴۷ عضو دمکرات. دمکرات‌ها برای توقف رای‌گیری درباره جایگزین قاضی گینزبرگ نیاز دارند که دست‌کم چهار سناتور جمهوری‌خواه با رای‌گیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کنند، اما تاکنون تنها دو سناتور جمهوری‌خواه چنین کرده‌اند.

‌باربارا لاگوآ در سال ۲۰۱۹ برای کرسی دادگاه استیناف رای موافق ۸۰ سناتور از جمله ۲۶ دموکرات را در برابر مخالفت ۱۵ دموکرات کسب کرده بود.

ایمی برت در ۲۰۱۷ در تائید صلاحیتش در سنا با مخالفت‌های بیشتری‌ روبرو شد و ۵۵ سناتور شامل سه دموکرات به او رای موافق و ۴۳ سناتور رای مخالف دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر