کد خبر: 92002
A
اولین مسئول سازمان حفاظت اطلاعات سپاه ادعا کرد:

حجت‌الاسلام سعیدی: نقش دولت در پشتیبانی از جنگ کامل نبود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: دلائل عدم اهتمام کامل دولت در قبال دفاع مقدس را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد که برخی دارای دیدگاه‌های ناظر به مصلحت گرایی بوده و معتقد بودند که باید نیازهای مردم را احساس کرد و پرداختی بیش از حد به مسئله دفاع پیامدها و عوارض منفی به دنبال دارد و اعتقاد داشتند نباید روی مردم فشار وارد کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی: نقش دولت در پشتیبانی از جنگ کامل نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علی سعیدی مؤسس و اولین مسئول سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در سال ۱۳۶۳ تا سالهای ابتدایی دهه هفتاد است که در کارنامه خود سابقه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ را هم دارد و پس از آن‌هم از اسفند ۱۳۹۶ تا کنون با حکم فرمانده معظم کل قوا مسئولیت دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به وی واگذار شده است.

وی در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره پشتیبانی دولت در جنگ می گوید:  بر خلاف رژیم بعث که جنگ را دولت اداره می کرد، در ایران دفاع، مردمی بود و مردم در اداره جنگ نقش آفرین بودند. آنچه که قابل بحث است، میزان نقش دولت بود که به نظر می رسد چندان کامل نبوده است.

دلائل عدم اهتمام کامل دولت در قبال دفاع مقدس را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد که برخی دارای دیدگاه‌های ناظر به مصلحت گرایی بوده و معتقد بودند که باید نیازهای مردم را احساس کرد و پرداختی بیش از حد به مسئله دفاع پیامدها و عوارض منفی به دنبال دارد و اعتقاد داشتند نباید روی مردم فشار وارد کرد.

دیدگاه دیگر، دید ناباورانه یا مغرضانه برخی به جنگ بود که اساسا به جنگ و ادامه دادن آن باور نداشتند و برخی هم دارای دیدگاه مغرضانه بودند و این دیدگاه ها پس از یک عملیات موفق و یا یک عملیاتی که موفقیت نداشت بیشتر بروز و ظهور پیدا می کرد.

حضرت امام(ره) در مورد طرفداران این دسته می فرمایند: «آنهایی که به ما می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم یعنی اینکه دست ظالم را باز کنی تا ظلم کند، این خلاف رای تمام انبیا است»

عامل دیگر که می توان در عدم  اهتمام به دفاع مقدس مورد توجه قرار داد. که حتی روی میزان اعزام به جبهه هم تاثیرگذار بود، تبدیل شعار «جنگ جنگ تا رفع فتنه» به «جنگ جنگ تا یک پیروزی» بعد از کربلای 5 بود که از سوی برخی شخصیت‌های مسئول مطرح می شد. اینگونه القاء می شد که شرایط جنگ عوض شده تا زمینه پایان جنگ فراهم شود و تاکید می شد که می توان به یک پیروزی دست یافت و جنگ را تمام کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر