کد خبر: 96377
A

اصلاح طلبان دلواپسِ مذاکره اصولگرایان با غرب هستند؟

رسانه های اصولگرا به مصاحبه روزگذشته ظریف واکنش نشان دادند.

اصلاح طلبان دلواپسِ مذاکره اصولگرایان با غرب هستند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از انتشار مصاحبه روزگذشته محمدجواد ظریف با سایت انتخاب رسانه های اصولگرا از جمله کیهان نسبت به ان واکنش نشان دادند. به عنوان مثال راه دانا در همین ارتباط نوشت:  اصلاح طلبان درحالی دلواپس ماجرای مذاکره اصولگرایان با غرب بر سر برجام هستند که در این چند سال فرصت کافی برای این موضوع داشتند اما تقریبا هیچ نتیجه مذاکرات آنها بود. 

پیشتر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مدعی شده بود که این اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هستند که با زبان دنیا آشنا هستند و خطاب به رقیب تاکید کرده بود: «شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»
 
همچنین روزنامه کیهان در همین رابطه نوشت: درباره ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه سؤال مهم  این است که آقای ظریف و دوستان در این سال‌ها چقدر به ضرورت پرهیز از نگاه جناحی به سیاست خارجی پایبند بوده‌اند و دیگر آنکه چه کسانی در واقعیت به آمریکایی‌ها گرا دادند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید؟! پاسخ این پرسش‌ها چندان سخت نیست و با اندکی جست‌وجو در سوابق کاری و مواضع وی به سهولت در دسترس است. پایبندی آقای ظریف به غیرجناحی شدن سیاست خارجی را می‌توان از کنشگری وی به‌عنوان عضو ارشد مذاکره‌کننده پرونده  در دورانی که پرونده هسته‌ای در اختیار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی بود سنجید و مشخص کرد که چه کسی به‌دنبال استفاده حزبی و سیاسی از مذاکرات هسته‌ای به قیمت هزینه کردن از منافع ملی بودند و البته به غربی‌ها گرا‌های معناداری می‌دادند.
وزیر امور خارجه دولت روحانی سال 1393 در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا سخنرانی کرد و در این نشست‌ هاله اسفندیاری، مدیر بخش مطالعات خاورمیانه اندیشکده «وودرو ویلسون» از ظریف پرسید: «لطفا درباره تأثیر گفت‌وگوها بر مسائل سیاسی داخلی ایران توضیح بفرمایید البته می‌دانم که این حوزه، مدنظر شما نیست.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر