کد خبر: 96478
A

مجتبی ذالنوری: درصدد غنی سازی ۲۰ درصد هستیم / با غنی سازی ۴ درصد دشمن دردش نمی آید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت حقوق ملت ایران» از مجلس فریاد وحدت و اقتدار بلند شود.

مجتبی ذالنوری: درصدد غنی سازی ۲۰ درصد هستیم /  با غنی سازی ۴ درصد دشمن دردش نمی آید

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جریان بررسی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت حقوق ملت ایران» گفت: برادرم عزیزم دکتر کمالوندی با کلیات این طرح موافق هستند چرا  در بخش عمده این طرح تکالیفی در خصوص تحقیق و توسعه، افزایش سطح غنی سازی و انباشت و نگهداری مواد مورد تاکید قرار گرفته است و  با توضیحاتی که ایشان داد مشخص شد ایشان به تکلیف خود عمل کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گام‌های ۵ گانه که از سوی سازمان انرژی اتمی برداشته شده که سطح غنی سازی از ۳.۶۷ برجامی به ۴.۲ افزایش یافته است در حالی که در این طرح در صدد غنی سازی ۲۰ درصد هستیم زیرا با غنی سازی ۴ درصد دشمن دردش نمی آید و تحریم ها لغو نمی شود.

وی ادامه داد:عزیزانی که غالباً مخالفت کردند مخالفت‌شان این بود که باید طرح قوی تر باشد والا با اصل طرح کسی مخالف نبود، حرف همه دوستان هم این بود که طرح باید شدیدتر و محکم تر شود و تودهنی قوی تری به دشمنان بزنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای ادامه داد:یکی از عزیزان واژه نسبت به این طرح از واژه اقدام احساساتی را به کار برد و گفت اگر شهید فخری زاده ترور نمی‌شد این طرح حالا ، حالا به مجلس نمی‌آمد  واقعا این سخن جای تعجب دارد زیرا این طرح طی چند ماه گذشته در حال بررسی و تدوین بوده است.

وی گفت: برادران و خواهران عزیز در مجلس ما بر روی کلیات بحث میکنیم خواهش من این است که از مجلس شورای اسلامی امروز فریاد وحدت و اقتدار بلند شود.در کلیات گفتی نباید اختلاف نظر داشته باشیم امروز بحث مان بر روی کلیات است و کلیات با بالاترین رای انشاالله رأی خواهد آورد تا انشاالله لرزه بر تن دشمن بی‌افتد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: همه تعهدات را انجام دادیم، اما دشمن هر غلطی می‌خواهد انجام می‌دهد. اگر شما در دیزی را باز گذاشتید مطمئن باشید طرف مقابل حیا ندارد. دشمن زبان زور را می‌فهمد لذا مطابق آیات قران نیز نباید دچار سستی و تزلزل شویم. باید با رای قاطع و محکم کلیات و بدون حتی یک رای مخالف تصویب کنیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر