کد خبر: 96849
A

چرا ایران پاسخ ترور فخری زاده را نمی دهد؟

ر خصوص واکنش ایران به ترور شهید فخری زاده اخیر تحلیل‌های متفاوتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد. عده‌ای معتقدند که ایران اقدامی متقابل و آشکار انجام خواهد داد و این مهم را به استدلال این موضوع مطرح می‌کنند که مسئولان کشور از سوی افکار عمومی تحت فشار هستند و باید در زمانی کوتاه اقدامی در قالب واکنش ایران از خود نشان دهند.

چرا ایران پاسخ ترور فخری زاده را نمی دهد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در خصوص واکنش ایران به ترور شهید فخری زاده اخیر تحلیل‌های متفاوتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد. عده‌ای معتقدند که ایران اقدامی متقابل و آشکار انجام خواهد داد و این مهم را به استدلال این موضوع مطرح می‌کنند که مسئولان کشور از سوی افکار عمومی تحت فشار هستند و باید در زمانی کوتاه اقدامی در قالب واکنش ایران از خود نشان دهند.

اما عده دیگری معتقدند که مسئولان تصمیم‌گیر ایران، علی‌رغم خواست دشمنان که به دنبال تحریک آن هستند تا واکنشی هیجانی انجام داده تا با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات، فضا را سمپاشی و جای جلاد و شهید را عوض کنند، با حوصله و هوشمندی همیشگی خود واکنشی را به صورت مقتضی و در زمان لازم انجام خواهند داد به نحوی که بهانه‌ای به طرف مقابل نداده باشند.

در پایان باید گفت، اینکه ایران واکنشی به حادثه ترور اخیر خواهد داشت قطعی است، اما زمان، مکان، نوع و سطح اقدام هنوز مشخص نیست و همین می‌تواند موجبات نگرانی طرف مقابل را فراهم آورد. در همین ارتباط امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند. جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر