کد خبر: 97075
A

میرتاج الدینی: وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۲۵ درصد نیست، ۴۰ درصد است/ لایحه بودجه شفاف نیست

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی بودجه 1400 به نفت در ظاهر 25 درصد یعنی حدود 200 هزار میلیارد تومان است، اما درآمدهای دیگری که در این حوزه وجود دارد و در لایحه بودجه به صورت شفاف نیامده بیش از این است.

میرتاج الدینی:  وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۲۵  درصد نیست، ۴۰ درصد است/ لایحه بودجه شفاف نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه 1400 گفت: لایحه بودجه سال 1400 بسیار مبسوط بسته شده و ارقام آن چه در بخش درآمدی و چه بخش هزینه‌ای افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: وابستگی بودجه 1400 به نفت در ظاهر 25 درصد یعنی حدود 200 هزار میلیارد تومان است، اما درآمدهای دیگری که در این حوزه وجود دارد و در لایحه بودجه به صورت شفاف نیامده بیش از این است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: همان طور که گفتم در ظاهر وابستگی بودجه 1400 به نفت 25 درصد است اما اگر درآمدهای اوراق سلف نفتی، فرآورده‌های نفتی و امثال آن را  حساب کنیم، بیش از 40 درصد از بودجه را شامل می‌شود و عملا می‌توان گفت که بیش از 40 درصد بودجه از محل درآمدهای نفتی است.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی باید در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، توسعه بنادر و احداث راه‌آهن هزینه شود و نه در حوزه امور جاری کشور

وی افزود: متأسفانه در بودجه  مشاهده می‌شود که اگرچه بخشی از درآمدهای نفتی برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه می‌شود، اما بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها صرف امور جاری کشور می‌شود.

به گزارش فارس، لایحه بودجه سال 1400 چهارشنبه هفته گذشته 12 آذر ماه 99 توسط غلامحسین امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد و کار بررسی آن پس از مطالعه لایحه  توسط نمایندگان در فرصت 10 روزه در کمیسیون‌های تخصصی و پس از آن در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر