کد خبر: 97089
A

روسیه از نشست فوری وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام خبر داد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه از نشست قریب الوقوع وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام خبر داد.


روسیه از نشست فوری وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه از نشست قریب الوقوع وزرای کشور‌های عضو برجام خبر داد و در عین حال تاکید کرد قصد ایران برای نصب سانتریفیوژ‌های جدید باعث نخواهد شد از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های فعلی برنامه هسته‌ای این کشور کاسته شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: دیدار وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام به تأیید کشور‌های عضو رسیده و ممکن است این دیدار در ماه دسامبر برگزار شود.

او افزود: ما در حال آماده کردن برنامه‌ها و موضوعات این دیدار و تعیین جدول زمانی آن هستیم تا برای همه اعضا مناسب باشد. ممکن است این نشست پیش از آغاز سال جدید میلادی برگزار شود.

ریابکوف اضافه کرد: قصد ایران برای نصب سه آبشار سانتریفوژ‌های به روز شدهِ IR-۲ m در تأسیسات زیر زمینی غنی سازی اورانیوم در نطنز همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران حرکتی مثبت به شمار نمی‌آید.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: فاصله گرفتن تدریجی ایران از تعهدات داوطلبانه این کشور بر اساس برجام چیز جدیدی نیست و شکی نیست که این کار باعث بهبود شرایط پیچیده‌ای که بر سر برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، نخواهد شد.

پیشتر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفته بود: اتحادیه اروپا در تلاش برای تعیین زمانی برای برگزاری نشست وزرای برجام در ماه دسامبر است.

کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه مشترک، چهارشنبه گذشته درباره تصمیم ایران برای جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای این کشور هشدار دادند.

در بیانیه تروئیکای اروپایی آمده بود اعلام اخیر ایران مبنی بر این که در نظر دارد یک زنجیره جدید از سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تاسیسات نطنز نصب کند؛ مغایر با توافق هسته‌ای این کشور و بسیار نگران کننده است.

طرف اروپایی مدعیست که به رغم اقدامات متناقض ایران، تعهدات خود را در برجام به انجام رسانده است. این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که این اتحادیه تاکنون هیچ کدام از تعهدات خود در برجام را اجرا نکرده است. کانال مالی ویژه برای ارتباط اقتصادی بین ایران و اروپا از جمله مهمترین تعهداتی بود که هرگز به آن عمل نشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • محمد

    کار ما شده زور بازی وشاخ وشانه به همدیگر نشان دادن هر کس داره راه خودشو میرود تو این کشور هما هنگی نیست کار فرا قانونی اجرا میشود کار قالی بافو ببینید هم شده ریس مجلس هم ربئس قوه قضا ئیه وهم قوه مقننه .ایشان داره این مملکتو به کجا می بره آیا وضع معیشت این مملکتو نمی بینه با احساسی وکار غیر کارشناسی وبی بر نا مگی مملکت اداره نمی شه کا ر ایشان شده پادگانی عمل کردن از قانون دو ساعته مشخص شد ایشان داره چکار میکنه ملت اینو میدانند

ارسال نظر