کد خبر: 97341
A

علیرضا سلیمی: تریبون ریاست جمهوری شخصی نیست/ روحانی بلوف می زند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقای روحانی ضمن اینکه خود را حقوقدان معرفی کرد دولت قبل را متهم به بی قانونی می کرد بنابراین نمی تواند از اجرای قانون سرباز زند.

علیرضا سلیمی: تریبون ریاست جمهوری شخصی نیست/ روحانی بلوف می زند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛ اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور وزیر خارجه انگلیس مبنی عدم اجرای مصوبه مجلس درباره لغو تحریم ها از سوی دولت را گستاخانه خواند و گفت: متاسفانه بعضی اوقات اظهارات برخی مسئولان اجرایی کشور همسو می شود با اظهارات اروپایی ها به طوری که چند روز پیش هم وزیر امور خارجه آلمان اظهارنظر گستاخانه را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه نظام حاکم بر ایران جمهوری است و در کشور تفکیک قوا داریم ادامه داد: مجلس وظیفه قانون گذاری دارد و دولت باید در این مسیر حرکت کند، اینکه گفته می شود کسی نمی تواند برای دولت خط مشی تعیین کند، بلوفی بیش نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه دولت ملزم به رعایت خط مشی و قانونی است که مجلس مشخص می کند تصریح کرد: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود درخصوص اجرا قانون وعده داد، وعده ایجاد هزار شغل، ادامه پرداخت یارانه ها، ادامه مسکن مهر همگی از جمله وعده هایی بود که آقای روحانی در چارچوب اجرای قانون از تریبون تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد.

سلیمی با بیان اینکه اگر آقای روحانی می گفت من قانون را قبول ندارم، خودم تصمیم می گیرم و متفرق هستم حتما ممکن بود مردم به وی رای نداده و تصمیم دیگری بگیرند عنوان کرد: آقای رئیس جمهور از همه بیشتر تاکید داشت که من به قانون عمل خواهم کرد در حالی که به قانون عمل نکرده و بی قانونی میکند، آقای روحانی دولت قبل را متهم به بی قانونی می کرد بنابراین نمی تواند از اجرای قانون سر باز زند. ضمن اینکه ایشان خود را حقوق دان معرفی کردند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه به آقای رئیس جمهور توصیه می کنیم که به قانون برگردد خاطرنشان کرد: تریبونی که در اختیار آقای روحانی است تریبون ملی است و رئیس جمهور از تریبون ملی سخن می گوید، اگر آقای روحانی با کسی مسئله شخصی دارد آن را در تریبون ملی طرح نکند، تریبون ریاست جمهوری شخصی نیست.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر