کد خبر: 99905
A

نماینده مجلس یازدهم: حمله به شورای نگهبان حمله به اصل نظام است

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حمله به شورای نگهبان را حمله به اصل نظام دانست.

نماینده مجلس یازدهم:  حمله به شورای نگهبان حمله به اصل نظام است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، در رادیو گفت‌وگو در رابطه با نحوه اصلاح قانون انتخابات و تلاش عده‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن مجلس و شورای نگهبان اظهار کرد: در قانون اساسی قدرت حاکمیتی به شورای نگهبان داده‌اند و در این راستا اصل 91 تصریح دارد این شورا با ترتیب 6 فقیه و 6 حقوقدان تشکیل شود.

وی با اعلام اینکه مجلس بر اساس قانون بدون شورای نگهبان فاقد اعتبار قانونی است، خاطر نشان کرد: نقد و انتقاد نسبت به قانون انتخابات و اینکه عده‌ای می‌گویند شورای نگهبان چنین و چنان است، هیچ معنایی ندارد.

نوروزی خطاب به منتقدان اصلاح قانون انتخابات گفت: 42 سال از انقلاب گذشته و درست است که هنوز یک فرد بی‌سواد یا فرد دیپلمه و یا دارای سیکل برای ریاست جمهوری ثبت نام کند؟

وی افزود: ما می‌خواهیم بعد از رهبری کشور را به بالاترین مدیر اجرایی بسپاریم ولی آیا این روند باید بدون حساب و کتاب باشد؟

نوروزی شرایط خاص و ویژه گزینش مدیران سازمانی را متذکر شد و ادامه داد: باید دید یک مدیر دارای راهبرد عملیاتی هست و حساب و کتاب در کار است پس نمی‌توان برای قانون انتخابات هم بی گدار به آب زد و بر اساس قانون چند سال پیش عمل کرد.

وی با اعتقاد بر اینکه راهبرد انتخابات در کشور باید بر اساس سخن اخر از سوی یک مرجع باشد این مرجع را شورای نگهبان دانست و افزود: این فرق انتخابات ما با سایر کشورهاست.

نوروزی این رویه را ناظر بر استواری قوانین در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما قانون را وضع می‌کنیم که یا شورای نگهبان آن را می‌پذیرد یا خیر که در اینجا رو به اصلاح می‌آوریم.

وی ادامه داد: اگر منطق ما قوی باشد با اصرار قانون را به مجمع تشخیص می‌بریم که جمعی از بزرگان نظام در آنجا هستند.

نوروزی پناهگاه منطقی و حقوقی کشور را شورای نگهبان خواند و افزود: اگر امروز می‌بینیم مشکلاتی در امریکا پدید آمده بدلیل نبود یک مرجع نهایی است و این درگیری‌ها ممکن است به کودتا و از هم گسستگی بیانجامد.

این نماینده مجلس همچنین به کسانی که بدون مطالعه و بدون استناد به روش حقوقی سخن می‌گویند تاکید کرد تا به فرمایشات امام(ره) و رهبری رجعت کنند و قانون اساسی را از نو بخوانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر