کد خبر: 101739
A

درخواست بیش از ۵ هزار نفر برای تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری به اردیبهشت ماه/ متن بیانیه+ لینک امضاء

داوطلبان کنکور دکتری خواستار برگزاری این امتحان در اردیبهشت ۱۴۰۰ هستند. آنها در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور به عنوان رئیس محترم ستاد ملی کرونا خواستار تعویق برگزاری این کنکور مهم به دلیل اوج گیری دوباره بیماری کرونا هستند

درخواست بیش از ۵ هزار نفر برای تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری به اردیبهشت ماه/ متن بیانیه+  لینک امضاء

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ داوطلبان کنکور دکتری خواستار  برگزاری این امتحان در اردیبهشت ۱۴۰۰ هستند. آنها در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور به عنوان رئیس محترم ستاد ملی کرونا خواستار تعویق برگزاری این کنکور مهم به دلیل اوج گیری دوباره بیماری کرونا هستند

بسمه تعالی
 
جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس محترم ستاد ملی کرونا
با سلام.
احتراما ما جمعی از داوطلبین کنکور دکتری به دلایل ذیل درخواست تعویق آزمون دکتری به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را داریم:
 
۱-با توجه به بهتر شدن آب و هوا در اکثر مناطق کشور، اردیبهشت ماه می‌تواند بهترین زمان برای برگزاری کنکور در شرایط کرونایی باشد، زیرا که امکان برگزاری آزمون در فضای باز به بهترین نحو فراهم است. باید توجه کرد که برگزاری غیراصولی کنکور در شرایط کرونایی می‌تواند به رشد دوباره مرگ و میر کرونایی در کل کشور بیانجامد. 
 
۲- به دلیل اینکه کنکور دکتری سال 1399 چهاربار به تعویق افتاد و نهایتا 9 مرداد ماه برگزار شد و نتیجه نهایی در اوایل آبان اعلام شد، فاصله کم بین دو آزمون و منتظر ماندن برای اعلام نتایج نهایی و فاصله کم با آزمون بعدی باعث عدم آمادگی مطلوب داوطلبین شده است و داوطلبین قبول نشده باید مجددا خود را برای ازمون بعدی آماده نمایند.
 
۳- تعویق چندین باره ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۲۴ بهمن ماه و یکسان نبودن منابع آزمون دکتری و آزمون استخدامی باعث شده تا داوطلبان نتوانند خود را کاملا برای آزمونهای ذکر شده آماده کنند.  
 
۴-  اگر پیک بیماری کرونا در بهمن ماه ملایم باشد این امتحان میتواند پیکی شدید به دنبال داشته باشد و باتوجه به درگیری تعداد زیادی از افراد و خدمات مختلف برای این آزمون، خطر الودگی بیشتر می شود، لذا انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به سلامت داوطلبان و عوامل اجرایی شود. همچنین با توجه به احتمال موج چهارم کرونا در اسفند و همزمانی شروع واکسیناسیون مرحله اول، با تعویق آزمون دکتری از شیوع بیشتر جلوگیری وفرصت واکسیناسیون بیشتر می شود و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ حداقل یک یا دو مرحله واکسیناسیون انجام شده و با اطمینان خاطر بیشتر می توان آزمون دکتری برگزار نمود. 
۵- با توجه به فرایند مجازی شدن ترم و عدم دسترسی کافی به منابع برای دفاع به موقع از پایان نامه ارشد آمادگی برای آزمون دکتری را با مشکل مواجه کرده است. این مسئله با برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، مغایرت دارد.
 
لذا خواهشمندیم با توجه به دلایل مبرهن برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا و کاهش مرگ و میر عزیزانمان در جای جای میهن عزیزمان، آزمون دکتری وزارت علوم در بهار ۱۴۰۰ برگزار نمائید.
با تشکر
 
متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۰ وزارت علوم
رونوشت؛
جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت
جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم
جناب اقای دکتر خدایی رئیس محترم سازمان سنجش

برای امضای بیانیه روی لینک آبی رنگ کلیک کنید (اینجا) 

 

 

درخواست انتقال آزمون دکترا به اردیبهشت ۱۴۰۰(اینجا)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • متین

    تنها دلیلی که واسه تعویق کنکور دکترا دارم ورود واکسن کرونا به کشور و انجام فرایند واکسیناسیون می باشد. عمده داوطلبان دکترا متاهل بوده ودارای فرزند میباشند و بخشی از فرصت خانواده خود را صرف درس خواندن نموده اند، لذا تعویق باعث نارضایتی خانوادگی میشود اما موضوع مهمتر از نارضایتی ، حفظ سلامتی خانواده است که در قبال حضور سه ساعته در جلسه کنکور در فصل سرما و نبود گردش هوا و پروتکل های ضعیف سنجش( طبق اظهار رییس مجلس در کنکور گذشته) ، به مخاطره می افتد. لذا خواهشمند است تا انجام فرایند واکسیناسیون، جهت حفظ سلامت فرهیختگان جامعه، کنکور دکترا به تعویق بیفتد.
    از داوطلبان خواهشمند است شرایط بحرانی هموطنانمان در خوزستان، فارس و هرمزگان و سی سخت چهارمحال را درک نمایند و فقط به فکر منافع خود نباشیم.

ارسال نظر