کد خبر: 103703
A

افزایش «پنج برابری» آمار بستری کودکان بر اثر کرونا در تهران

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: میزان ورودی بیماران کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد نسبت به کل ورودی‌ها شده است در صورتی این درصد قبلا ۲ تا ۳ درصد بیشتر نبوده است.

افزایش «پنج برابری» آمار بستری کودکان بر اثر کرونا در تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران میزان بستری کودکان زیر ده سال در بیمارستان‌ها را نگران‌کننده خوانده و گفت، میزان ورودی بیماران کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد نسبت به کل ورودی‌ها شده است.

این در حالی است که به گفته نادر توکلی، این میزان قبلا دو تا سه درصد بیشتر نبوده است. وی همچنین از افزایش احتمالی بار بیماری کرونا در هفته سوم فروردین ۱۴۰۰ خبر داده است.

توکلی افزود: در رابطه با ویروس جدید باید بگویم که ما همه‌ی بیماران را تست نمی‌کنیم، بلکه فقط موارد مشکوک را تست می‌کنیم ولی قطعا ویروس جهش یافته نسبت به نوع غیرجهش یافته بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث پیچیدگی روند درمان خواهد شد.

دوشنبه گذشته انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، شیوع «رو به افزایش» این ویروس در افراد زیر ۱۰ سال را «بسیار نگران‌کننده» خوانده و گفته بود که در بهمن‌ماه این میزان در کودکان هفت تا هشت درصد بود، اما اکنون به ۱۱.۱ درصد رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر