کد خبر: 108466
A

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دنیای ارتباطات و فضای مجازی تولید محتوای مناسب و کارآمد به یک امر بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است. تیم تولید محتوا شامل تمامی افرادی می باشد که با ایده پردازی، انتخاب موضوع مناسب، نگارش متن اصولی، طراحی ظاهری و .. یک محتوای حرفه ای را تولید می کنند. همانطور که می دانیم هر کدام از این بخش ها نیاز به دقت زیادی داشته و تنهایی و توسط یک فرد انجام نمی شود. در این مطلب قصد داریم که شما را با تیم تولید محتوا آشنا کنیم و وظایف هر کدام از اعضا را به شما معرفی کتیم.

تیم تولید محتوا چیست؟

با گسترش هرچه بیشتر فضای مجازی و رونق گرفتن کسب وکار های مجازی، اهمیت کار تولید محتوا نیز بیشتر می شود. برای تولید محتوای مناسب و کارآمد باید تعدادی افراد متخصص دور هم جمع شده و یک تیم تولید محتوا را تکشیل دهند. در تیم تولید محتوا تمامی افراد با یک هدف مشترک اما با وظایف متفاوت کار می کنند. همه ی تیم های تولید محتوا برای رسیدن به  هدف خود باید برنامه ریزی های زیادی را انجام داده و طبق زمان بندی تک تک آن ها را انجام دهند. تمامی افرادی که تیم تولید محتوا را تشکیل می دهند، بر روی کار نهایی که تحویل کارفرما داده می شود، تأثیر مستقیم دارند.

برخی از افراد ممکن است که تصور کنند کار تولید محتوا را می توان تنهایی و توسط یک نفر انجام داد. اما باید توجه کرد که هر کدام از بخش های متنوع تولید محتوا به تخصص های متفاوتی نیاز دارند.

به طور مثال در یک تیم محتوا نویسنده محتوای متنی را خلق می کند. اما همانطور که می دانیم هیچ نویسنده ای بدون خطا نمی باشد و محتوای متنی ابتدایی نیاز به یک ویراستار دارد تا اشتباهات نگارشی، املایی و ... آن را برطرف کند. باید به این نکته نیز توجه کرد که بیشتر کار تولید محتوا به صورت پروژه ای انجام می شود و به همین دلیل در تیم تولید محتوا باید یک فرد به عنوان مدیر پروژه انتخاب شود که به درستی وظایف تک تک اعضای تیم را تعیین کرده و همچنین بر عملکرد آن ها نظارت کند. در ادامه ی مطلب سایت آیلین وب قصد دارد اعضای مخلف تیم تولید محتوا را به شما معرفی کند.

Impact-Content-Team-Production-Process.W

 

 

تیم تولید محتوا از چه افرادی تشکیل می شود؟

در تشکیل و تأسیس یک تیم تولید محتوا اولین و مهم ترین قدم انتخاب افراد مناسب و تعیین وظایف آن ها می باشد. کارفرمایی که می خواهد یک تیم محتوا نویسی برای او محتوا تولید کنند، باید یک لیست از تمامی ویژگی های مورد نیاز خود را تهیه کند و به تیم محتوا نویسی تحویل دهد. مدیر پروژه وظایف هر کدام از اعضا را تعیین کرده و نویسنده ی مناسب برای این محتوا را انتخاب می کند. به این ترتیب تیم تولید محتوا به شما کمک می کند که تمامی ایده های خود را در محتوا پیاده کرده و یا یک محتوای ایده آل با ویژگی های مورد نظر را تولید کنید. در ادامه سایت آیلین وب اعضای اصلی تیم تولید محتوا را به همراه وظایف آن ها به شما معرفی می کند.

  1. مدیر تولید محتوا

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم معمولا پس از تشکیل یک تیم تولید محتوا، پروژه های مختلفی از تولید محتوا به این تیم پیشنهاد می شود. به این ترتیب یکی از اعضای تیم تولید محتوا باید به عنوان مدیر تولید محتوا انتخاب شود تا این پروژه های مختلف را مدیریت کند و همچنین وظایف هر کدام از اعضا را به خوبی تعیین کرده و بر کار اجرایی و عملکرد آن ها نظارت مستقیم داشته باشد. مدیر تولید محتوا باید تمامی محتوا های تولید شده را بررسی کند تا از همسو بودن آن ها با اهداف تعیین شده اطمینان حاصل کرده و همچنین از درستی کار تمامی اعضا مطمئن شود.

2- نویسنده تیم تولید محتوا

 نویسندگان قلب تپنده ی تیم تولید محتوا می باشند. این افراد با تحقیق و کسب اطلاعات در مورد مطلب مورد نظر، به نگارش محتوای مورد نظر می پردازند. معمولا نویسندگان در تیم تولید محتوا سبک های مختلفی دارند و با توجه به ذوق و سلیقه ی خود محتوای مورد نیاز کارفرما را می نویسند. باید به این نکته توجه کرد که تمامی نویسندگان تیم تولید محتوا در یک سطح نمی باشند و هر کدام از آن ها ممکن است توانایی های مختلف و استعداد های منحصر به فردی را داشته باشند. به همین دلیل هزینه ای که کارفرما برای تولید محتوا پرداخت می کند با سطح کیفیت کار نویسنده ارتباط مستقیم دارد. برخی از نویسندگان با استفاده از تجربه و همچنین استعداد خود محتوا را به گونه ای تولید می کنند که تمامی خوانندگان را مجذوب خود کرده و باعث می شوند که مخاطبین به این محتوا از خود علاقه نشان دهند.

3- ویراستار تیم تولید محتوا

در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که معمولا نویسندگان تیم تولید محتوا کار نگارش خود را خالی از اشتباه انجام نمی دهند. به عبارت دیگر محتوایی که در مرحله ی اول توسط نویسنده به نگارش در می آید دارای برخی از اشتباهات می باشد که ویراستار تیم تولید محتوا تک تک آن ها را بررسی کرده و مشکلات را حل می کند. برخی از ویراستاران با اضافه کردن برخی از مطالب و نکات مهم به محتوای اولیه به کمک نویسنده می آیند و برخی دیگر از ویراستاران صرفا محتوای اولیه را بررسی می کنند تا اشتباهات نگارشی، غلط های املایی و ... را تصحیح کرده و یا برخی از کلمات نامناسب را با عبارات مناسب ویرایش کنند.

4- طراح گرافیک تیم تولید محتوا

همانطور که می دانیم جلوه های بصری و دیداری امروزه در دنیای مجازی حرف اول را می زنند و در بسیاری از موارد عکس ها و فیلم ها بسیار بیشتر از محتوای نوشته ای مورد توجه قرار می گیرند. باید توجه داشت که معمولا افراد ابتدا عکس ها و فیلم های یک مطلب را مشاهده می کنند و بر اساس آمار ثبت شده محتوا هایی که دارای جلو های بصری جذاب و مرتبط بوده اند، تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرده و باعث مطالعه مطلب توسط آن ها شده اند. به این ترتیب اهمیت طراح گرافیک را در تیم تولید محتوا باید بسیار جدی گرفت و از یک فرد خلاق و ماهر برای این امر استفاده کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر