کد خبر: 109526
A

قوه قضائیه فوت ساسان نیک‌نفس در زندان را تائید کرد

نیک نفس پیشتر توسط شعبه 15دادگاه انقلاب استان تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری، به 8 سال زندان محکوم شد. این حکم عینا در شعبه 36 دادگاه انقلاب تایید شد. با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی 5 سال حبس در خصوص وی قابل اجرا بود. ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی 36 ساله و پدر دو دختر 8 و 9 ساله در تیپ 6 سالن 2 اتاق 1 زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شد. مادر این زندانی پس از رد اولیه درخواست صدور گواهی عدم تحمل حبس، طی روزهای اخیر در حال تلاش برای جلب نظر مثبت کمیسیون دوم پزشکی قانونی برای صدور این گواهی بوده است.

قوه قضائیه فوت ساسان نیک‌نفس در زندان را تائید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساسان نیک نفس فرزند محمد با محکومیت ۵ سال حبس از سوی دادسرای عمومی تهران وارد زندان شده و در اندرزگاه ۶ زندان اسکان داشته است.

قوه قضاییه اعلام کرد؛  نیک نفس در مورخ  ۰۳/۱۵  ساعت ۷:۴۰ به علت خروج  ترشحات خونی از دهان و بینی به بهداری واحد ۲ اعزام و  تشخیص پزشک وقت به علت کاهش سطح هوشیاری در ساعت ۰۸:۰۰ به بهداری مرکز اعزام می گردد و  اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می گیرد. 

 بنابر اعلام پزشک، نیک نفس از زندانیان چند عدد قرص گرفته و مصرف نموده و پس از مصرف، شرایط وی نرمال نبوده است که نامبرده مجدداً تشنج کرده و بنا به تشخیص پزشک سریعا در ساعت ۱۷:۲۰ به صورت اورژانسی به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می شود و در نهایت این زندانی در بیمارستان فوت می شود.

نیک نفس پیشتر توسط شعبه 15دادگاه انقلاب استان تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری، به 8 سال زندان محکوم شد. این حکم عینا در شعبه 36 دادگاه انقلاب تایید شد. با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی 5 سال حبس در خصوص وی قابل اجرا بود.

ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی 36 ساله و پدر دو دختر 8 و 9 ساله در تیپ 6 سالن 2 اتاق 1 زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شد.

 به گفته وکیل مدافع این زندانی در ملاقات با او، آثار خودزنی بر روی دست‌های وی قابل مشاهده بوده است. همچنین مادر این زندانی سیاسی پس از رد اولیه درخواست صدور گواهی عدم تحمل حبس، طی روزهای اخیر در حال تلاش برای جلب نظر مثبت کمیسیون دوم پزشکی قانونی برای صدور این گواهی بوده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر