کد خبر: 113210
A

چگونه می توانیم به جریمه کرونا اعتراض کنیم؟

با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تردد برای پیشگیری از آن اعمال شد. محدودیت‌هایی که برای رعایت نکردن آن‌ها‌، جریمه‌هایی دویست الی یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد.

چگونه می توانیم به جریمه کرونا اعتراض کنیم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با اعلام محدودیت تردد شبانه یا بین استانی، باز هم رانندگانی بودند که به دلایلی محدودیت‌ها را نادیده گرفته و جریمه شده‌اند. بسیاری از رانندگانی که در ساعات غیر مجاز در خیابان‌ها تردد کردند، با احتمال جریمه شدن خودرو به دنبال راهی برای استعلام خلافی بودند.

برخی از شهروندانی که ترددی در ساعات غیر مجاز نداشته و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کرده بودند هم، پیامک جریمه دریافت کردند. تمام این اشخاص، از طریق سایت راهور برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کردند.

با افزایش درخواست استعلام خلافی خودرو، اختلال‌هایی در سامانه راهور به وجود آمد؛ دیگر راه‌های ارتباطی برای دریافت ریز خلافی خودرو مانند پیامک، کد دستوری و سامانه تلفنی هم غیر فعال شده و در دسترس نبودند. در چنین شرایطی چطور بفهمیم جریمه منع تردد شدیم و چگونه به لیست خلافی‌ها دسترسی داشته باشیم؟

استعلام ریز خلافی خودرو، دیگر محدود به مراجعه حضوری به مرکز پلیس+10 نیست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت راهور، لیست تخلفات و جریمه‌های ماشین را مشاهده کنید.

چگونگی اعتراض به جریمه کرونا

اگر در ساعات ممنوعه ترددی نداشته و پیامک جریمه دریافت کرده‌اید؛ می‌توانید به صدور جریمه اشتباه اعتراض کنید. برای اطمینان از ثبت یا عدم ثبت جریمه منع تردد باید، به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و بعد از وارد کردن شماره پلاک، تلفن همراه و بارکد ماشین، ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید. اگر بعد از مشاهده استعلام، متوجه ثبت جریمه برای خودرو خود شدید می‌توانید با مراجعه به پلیس 10+ نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنید.

در اغلب موارد ثبت جریمه اشتباه به دلیل پوشاندن، یا مخدوش کردن پلاک توسط سایر رانندگان است. گاهی نیز مامور راهنمایی و رانندگی در ثبت شماره پلاک اشتباه کرده است.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا پلاک عمومی، پلاک تاکسی‌های اینترنتی، پلاک آژانس‌های محلات در سیستم موجود بوده و جریمه نخواهند شد. جریمه پزشکان، پرستاران و افرادی که در شیفت شب خدمت می‌کنند هم، پس از کامل و اعلام شدن لیست توسط فرمانداری بخشیده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر