کد خبر: 114918
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

کرمانپور: تصمیم برای ممنوعیت دسته روی هیات ها «نمادین» است/ ۲۸ روز دیگر پیک ششم کرونا می آید/ موافقت وزیر پیشنهادی رئیسی با واردات واکسن خبر خوبی است اما باید پاسخگوی مخالفتش هم باشند

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از دلایلی که افرادی مثل آقای بهرام، عین اللهی نظرشان درباره ممنوعیت واردات واکسن تغییر کرد و حالا موافق واردات واکسن به کشور شدند همین موج رسانه ای بود که توسط مردم در شبکه های اجتماعی ایجاد شد. هر چند طی این مدت خیلی ها جان خودشان را از دست دادند و بسیاری از خانواده ها عزادار شدند اما مهم این است که مخالفان دیروز واردات واکسن حالا در صدد جبران برآمده و قصد دارند اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند. این موضوع خبر خوبی می تواند باشد ضمن اینکه آقایان باید پاسخگوی آن نامه مخالفت باشند.

 کرمانپور: تصمیم برای ممنوعیت دسته روی هیات ها «نمادین» است/  ۲۸ روز دیگر پیک ششم کرونا می آید/ موافقت وزیر پیشنهادی رئیسی با واردات واکسن خبر خوبی است اما باید پاسخگوی مخالفتش هم باشند

به گزارش دیده بان ایران، چهارشنبه هفته گذشته بود که «عبدالرضا رحمانی فضلی» به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا اعلام کرد که " از امشب در اماکن سربسته مراسم عزاداری نباشد و همچنین دسته روی در خیابان‌ها نیز ممنوع خواهد بود." مطلب مهمی که از همان ابتدا چگونگی انجام این دستورالعمل با شک وتردید بسیاری از مردم مواجه شد و به فاصله چند روز از صدور این دستور شاهد دسته روی هیات های عزاداری در سطح شهر بوده و هستیم. دکتر حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در همین رابطه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: تعطیلی نصف ونیمه که از امروز -سه شنبه- آغاز شده است به نظر من تاثیری در کاهش مبتلایان به کرونا و حتی کم شدن آمار مرگ و میر ندارد و هیچ اتفاق مثبتی هم نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: اظهارتی از قبیل ممنوعیت دسته روی های شبانه و برگزاری مراسم عزا در فضای بسته تنها جنبه صدور دارد و بیشتر نمادین است قدرت اجرایی ندارد. چرا که همین الان که رسماً اعلام شده دسته روی ممنوع است ما می بینم که هرشب این اتفاق در حال رخ دادن است و مشخص نیست چه کسی مسئول برخورد و یا نظارت با این افراد است.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به شروع پیک بعدی کرونا طی هفته های آتی گفت: با این شرایط پیک ششم کرونا بلافاصله بعد از پیک پنجم آغاز خواهد شد. دانش پزشکی به ما می گوید 28 روز دیگر یعنی بعد از اتمام مراسم های عزاداری ما پیک بعدی را هم بدون وقفه تجربه خواهیم کرد.

 

کرمانپور با اشاره به اظهارات اخیر گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت در جلسه کمیسیون امورداخلی کشور در رابطه با موافقت واردات واکسن به کشور تصریح کرد: یکی از دلایلی که افرادی مثل آقای بهرام، عین اللهی نظرشان درباره ممنوعیت واردات واکسن تغییر کرد و حالا موافق واردات واکسن به کشور شدند همین موج رسانه ای بود که توسط مردم در شبکه های اجتماعی ایجاد شد. هر چند طی این مدت خیلی ها جان خودشان را از دست دادند و بسیاری از خانواده ها عزادار شدند اما مهم این است که مخالفان دیروز واردات واکسن حالا در صدد جبران برآمده و قصد دارند اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند. این موضوع خبر خوبی می تواند باشد ضمن اینکه آقایان باید پاسخگوی آن نامه مخالفت باشند. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: البته باید دعا کرد که همین تصمیم واردات واکسن هم جدی باشد و فقط در حد شعار و حرف نباشد. زیرا همین الان که در حال گفت وگو هستیم خیلی از خانواده ها گرفتار تخت بیمارستان ها هستند و برای مرگ و زندگی تلاش می کنند. ما امیدواریم که واکسن به تعداد کافی وارد شود و تزریق آن هم سرعت بیشتری بگیرد تا بیش از این شاهد مرگ و میر هموطنان خود نباشیم.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر