کد خبر: 117694
A

وزیر بهداشت: دستور دادم جلوی واردات فایزر از همه کشور ها گرفته شود/ به کوری چشم آمریکا، کرونا را ریشه کن می‌کنیم

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کرمان گفت: از روح مقدس شهید سلیمانی می‌خواهم به همه ما به ویژه مردم کرمان برای ریشه کنی و مقابله با کرونا کمک کند

وزیر بهداشت: دستور دادم جلوی واردات فایزر از همه کشور ها گرفته شود/ به کوری چشم  آمریکا، کرونا را ریشه کن می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در گلزار شهدای کرمان ادای احترام کرد.

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که به استان حاج قاسم و گلزار شهدای کرمان آمدم اظهار داشت: از روح شهید سلیمانی مدد می‌گیریم تا ما را یاری کند بیمار کرونا را شکست دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به کوری چشم آمریکا و اسرائیل تحریم‌ها را شکست داده و شر این بیماری از کشور ما ریشه کن خواهد شد.

در نخستین سفر وزرای کابینه دولت سیزدهم به استان کرمان، عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز به منظور بررسی روند مقابله با بیماری کرونا و نحوه واکسیناسیون علیه این بیماری با استقبال علی زینی‌وند استاندار کرمان، شهباز حسن‌پور و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و تعدادی از مسئولان به کرمان وارد شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بعد از ظهر امروز هم بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان افضلی‌پور کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا را شاکرم که به شهر حاج قاسم سفر کردم و از روح مقدس شهید سلیمانی می‌خواهم به همه ما به ویژه مردم کرمان برای ریشه کنی و مقابله با کرونا کمک کند اظهار داشت: وضعیت شهر کرمان در حال حاضر خوب است.

وی با اشاره به بازدیدی که مرکز واکسیناسیون کرونا کرمان داشت گفت: اکثر کادر این مرکز از نیروهای داوطلب بودند که از حدود 2 ماه پیش بدون وقفه در حال خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیروهای مردمی، دانشجویان و نیروهای علاقه‌مند کمک زیادی در امر واکسیناسیون به ما کردند گفت: در قضیه واکسیناسیون مردم کمک زیادی کردند و یک حرکت مردمی در این حوزه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه همین حرکت مردمی ایجاد شده حجم زیادی از واکسن تزریق شده و امروز به 53 میلیون دوز رسیده است گفت: امیدواریم تا یک هفته آینده به 60 میلیون دوز برسیم و می‌توانیم نفس راحتی بکشیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن مردم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی را داشته باشند افزود: در کشورهایی هم که واکسیناسیون کامل انجام شده هنوز کرونا در آنها ریشه کن نشده است.

وی با اشاره به اینکه با قرنطینه هوشمند خیلی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود گفت: قرنطینه هوشمند یعنی در جاهایی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس که مردم ناچار به تجمع هستند با ارائه کارت واکسن بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با واکسیناسیون بیشتر، برخی از محدودیت‌هایی که در هواپیما و قطار است برداشته شده و افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید که از بیمارستان افضلی‌پور کرمان داشت گفت: به لحاظ درمانی بیمارستان افضلی‌پور یکی از ممتازترین مراکز درمانی کشور است، بسیار خوب کار شده، آمارها خوب است و کادر پزشکی بی وقفه در حال کار کردن هستند.

عین‌اللهی با تقدیر از همه کادر درمان بیان کرد: آمار بهبودی بیماران کرونایی قابل قبول است و از نظر اکسیژن نیز تلاش زیادی برای تأمین بی وقفه آن شده است.

وی با بیان اینکه هیچ واکسن فایزری به ایران وارد نشده است گفت: به کمیته علمی دستور داده شد این مسئله را بررسی کنند و روز گذشته واکسن سینوفارم برای تزریق به بانوان باردار تأیید شده و هیچ واکسن فایزری وارد نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر