کد خبر: 122554
A

ادعای عجیب رسانه وابسته به سازمان تبلیغات/ اینکه با افزایش جمعیت امکانات کاهش می‌یابد غلط است، ما سومین دارنده منابع نفت جهان هستیم

علاوه بر این، ارزش سرمایه و ثروت خدادادی کشورمان را نیز نباید نادیده بگیریم. ایران در حال حاضر دومین دارنده منابع گاز و سومین دارنده منابع نفت جهان است و از نظر منابع زیرزمینی و معادن حدود ۳ درصد کل منابع معدنی دنیا را در اختیار داریم؛ این در حالی است که ما تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهیم.

ادعای عجیب رسانه وابسته به سازمان تبلیغات/ اینکه با افزایش جمعیت امکانات کاهش می‌یابد غلط است، ما سومین دارنده منابع نفت جهان هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار مطلبی تحت عنوان "«فرزند کمتر، زندگی بهتر»؛ شعار ناصواب کاهش فرزندآوری" ضمن انتقاد نسبت به منتقدان افزایش جمعیت مدعش شده است که "تصور اینکه با افزایش جمعیت امکانات کاهش می‌یابد و نسل‌های آینده دچار مشکل می‌شوند؛ یک پندار غلط است. دلیل این مدعا بسیار منطقی می‌نماید؛ زیرا نیروی انسانی توانمند و خلاق، می‌تواند امکانات بالقوه را به فعلیت تبدیل کند."

مهر در ادامه می نویسد: در قرون معاصر، منابع جدید انرژی مانند سوخت‌های هیدروکربنی، نفت و مشتقات حاصل از آن، انرژی‌های طبیعی مانند خورشیدی و بادی، گرمای زمین وانرژی فوق‌العاده مهم هسته‌ای و راه‌های استفاده از آنها توسط همین نیروی انسانی خلاق و توانمند کشف شده است. بنابراین این سخن که «هر فرد اضافه مساوی با یک عامل مصرف اضافه است» از دقت علمی برخوردار نبوده و بوی خسّت از آن به مشام می‌رسد؛ زیرا هر فرد اضافه فقط یک دهان اضافه نیست، بلکه دو دست و یک فکر اضافه است!

با این وجود در رابطه با کمی‌ها و کاستی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که اشکال به ساختارها و تنظیمات اجتماعی و انتخاب‌های غلط برمی گردد و باید به جای کنترل جمعیت، الگوی تولید، توزیع و مصرف در بین آحاد جامعه اصلاح شود.

علاوه بر این، ارزش سرمایه و ثروت خدادادی کشورمان را نیز نباید نادیده بگیریم. ایران در حال حاضر دومین دارنده منابع گاز و سومین دارنده منابع نفت جهان است و از نظر منابع زیرزمینی و معادن حدود ۳ درصد کل منابع معدنی دنیا را در اختیار داریم؛ این در حالی است که ما تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهیم پس با مدیریت بهتر و افزایش بهره‌وری می‌توان راندمان استفاده از ثروت‌های مان را افزایش دهیم و بدانیم که امروزه برای یک جامعه ۸۰ میلیونی در حد ظرفیتش نیروی کار، دانشمند، پزشک و… وجود دارد، همچنین برای جامعه ۱۵۰ میلیونی نیز چنین ظرفیت‌ها و امکاناتی وجود خواهد داشت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر