کد خبر: 123794
A

صادقی: اعضای شورای پنجم به برخی بستگان خود مسولیت دادند و آنها را از تعارض منافع استثنا کردند

اعضای شورای شهر با کلیات طرح «مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» موافقت کردند و مشمول شدن اعضای شورای شهر را تصمیم جدی برای رفع تبعیض و مقابله با عدم شایسته سالاری دانستند.

صادقی: اعضای شورای پنجم به برخی بستگان خود مسولیت دادند و آنها را از تعارض منافع استثنا کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بررسـی طـرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت، و ناصر امانی با اشاره به اینکه ما زیر ذره بین رسانه‌ها و افکار عمومی هستیم گفت: تصمیم امروز ما از این منظر حائز اهمیت است و عنوان این طرح نشان دهنده هدف جدی اعضا برای قانونگذاری است.

وی افزود: هرچند این طرح در دوره قبل تدوین شده اما اعضای شورای پیشین این قانون را برای خودشان تصویب نکرده بودند و به همین دلیل قابل افتخار نبود و با مشمول شدن اعضای شورا با این اصلاحیه احساس تبعیض و عدم رعایت شایسته سالاری جبران می شود.

امانی گفت: اخلاق و مسئولیت اجتماعی و همراهی مردم باید مرز مصوبات ما باشد و حتی اگر در قانون هم اجازه گرفتن پست مدیریتی در شهرداری را داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: شهرداری ملزم به اجرای آیین نامه استخدامی شورای انقلاب درباره انتصابات بعد از ۵ فروردین ماه امسال شود.

امانی طبقه بندی کردن پست های شهرداری را برگ زرینی در افتخارات شورای شهر دانست و گفت: این آیین نامه در هیچ دوره ای رعایت نشده چون شهرداری کمبود نیرو داشته است. اما ۴۰ سال بعد از انقلاب و در اوج توانمندی تخصصی و تحصیلی است و عمل نکردن به این مصوبه خلاف قانون است.  اگر این تبصره نیاید این مصوبه بی خاصیت خواهد بود.

صادقی عضو دیگر شورا با اشاره به اینکه در ماده ۱۷ پیشنهاد کمیسیون این موضوع بوده که گزارش ها به کمیسیون نظات ارجاع شود گفت: به نظرم این باید به شورای شهر ارجاع داده شود چون کمیته شفافیت و منابع انسانی هم می توانند وارد آن شوند.

این عضو شورای شهر درباره مجازات در تخلفات اداری که نهایتا آن اخراج عنوان شده است، نیز اظهار داشت که به نظر بازدارنده نیست و باید دریافتی‌ها بازگردد.

صادقی عنوان کرد: شورای قبل خود را از تعارض منافع استثنا کردند و تعدادی از بستگان آنها بعد از تصویب آن مسئولیت گرفته اند که اسامی آنها هم مشخص است.

وی درباره اینکه قانون به صورت صریح نحوه انتصابات را مشخص کرده است، گفت: اگر این مصوبه است چه نیازی به تصویب این طرح است؟ واگر قرار است عطف به ما سبق کنیم و ادوار هم اجرا نکرده اند، چرا طرح تعارض منافع اینجا آورده ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر