کد خبر: 123868
A

آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

شهردار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب ناشی از بارش باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده است و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.

 آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ درویش بلوچ‌نیا  شهردار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش بی‌سابقه باران طی چهار روز گذشته و ادامه‌دار بودن آن باعث شده تا آب به داخل خانه‌ها نفوذ و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند، لذا می‌طلبد در سطح ملی امدادرسانی و با استفاده از ماشین‌آلات قوی، آب حاصل از بارندگی را از معابر و خانه‌های مردم به دریا هدایت کرد.

وی با بیان اینکه خاک شهر کنارک قابلیت نفوذ آب باران در حد پنج میلی‌متر را هم ندارد و چند روز اخیر حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر باران باریده و قطعا این حجم از بارندگی که هیچ راهی برای هدایت به دریا ندارد به خانه‌های مسکونی وارد شده و شهر را به دریاچه تبدیل کرده است، گفت: هم اینک ۵۰ درصد خانه‌ها آب به داخل چاه سرویس بهداشتی رفته و آب بالا آمده و وضع اسفناکی را بوجود آورده است و حتی برخی از کوچه‌ها قابل تردد و خدمات‌رسانی نیستند.

وی گفت: پنج مکان در روزهای گذشته و ۲ مکان جدید، مجموعا هفت مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر پیش‌بینی شده و در روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند و غذای گرم به آنها تحویل می شود.

شهردار کنارک ادامه داد: طی روزهای اخیر توسط سپاه و گروه‌های جهادی و خیران روزانه بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین مردم سیل‌زده توزیع می شود.

بلوچ‌نیا افزود: بافت سنتی و کم عرض بودن معابر و بالا بودن سطح کوچه و خیابان نسبت به خانه‌ها و از همه مهم‌تر نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیمه‌کاره بودن شبکه فاضلاب شهری باعث شده تمامی آب حاصل از بارندگی در کوچه و خیابان‌ها ماندگار و یا به خانه‌های مردم نفوذ پیدا کند.

شهرستان کنارک در همجواری سواحل مکُران و در حدود ۶۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

شهردار: آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر