کد خبر: 124243
A

مشاور وزیر ارشاد: نسل جدیدساعت‌ها وقتشان را صرف فضای مجازی کرده و با نماز انس ندارند

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز (معراج)، با بیان اینکه نماز رکن اصلی دین است، گفت: آنانی که این رکن را درک نکردند به خطا رفتند و جامعه را هم به خطا بردند.

مشاور وزیر ارشاد: نسل جدیدساعت‌ها وقتشان را صرف فضای مجازی کرده و با نماز انس ندارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز (معراج)، با بیان اینکه نماز رکن اصلی دین است، گفت: آنانی که این رکن را درک نکردند به خطا رفتند و جامعه را هم به خطا بردند.

وی با بیان اینکه گر نماز به معنای واقعی کلمه در جامعه اقامه شود، اظهار کرد: در این میان ما در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) قرار خواهیم گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نماز سیمای دین است، گفت: محکم‌ترین و اصیل‌ترین پشتوانه دین است و یک ذخیره تمام ناشدنی د ر مقابله با همه هواها و هوس‌ها و شیطنت‌ها است.

ارباب سلیمانی تاکید کرد: سرآمد همه فرائض نماز است از این رو به این مهم باید از همان دوران طفولیت فرزندان فکر و برنامه ریز کنیم و اجازه ندهیم با نماز قهر باشند.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید اصلی ترین جایگاه را برای نماز قائل شویم و در جامعه اسلامی همه به دنبال حیات طیبه و رشد و تعالی هستند. باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دست اندرکاران حوزه‌های مختلف باید برای تسهیلگری اقامه نماز در جامعه تلاش کنند و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه اگر دل همه ما با یاد خدا زنده شد، در مقابل هرگونه زشتی و پلشتی خواهیم ایستاد، ابراز داشت: اگر دل‌های ما به یاد خدا زنده شد خواهیم توانست در مقابل بت‌های زر و زور و تزویر مردانه ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه ماز عمیق‌ترین، زیباترین و ساده‌ترین نوع ارتباط انسان با خدا است.، تصریح کرد: نسل جدیدساعت‌ها وقتشان را صرف فضای مجازی می‌کنند ولی با نماز انس ندارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اهتمام به اقامه نماز جماعت به ویژه در مساجد اشاره کرد و گفت: باید مسجد را محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر