کد خبر: 125238
A

از هیر تا هرو‌آباد!

اوایل بهمن ماه باردیگر خلخال در رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی خبر ساز شد. بارش برف سهمگین و سرمای طاقت فرسا و معضلات شهری این روزها به یکی از چالش برانگیز ترین حوزه مدیریت سیاسی، اجرایی و شهری تبدیل شده و عمق فاجعه رها شدگی و بی برنامه گی نظاره گری به حدی رسید که نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برف ۱/۵ متری جنوب استان را بحران نامید و از سهل انگاری و بی اعتنایی به عدم رسیدگی درست

از هیر تا هرو‌آباد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نورالدین عبدالله پور فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت؛  اوایل بهمن ماه باردیگر خلخال در رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی خبر ساز شد. بارش برف سهمگین و سرمای طاقت فرسا و معضلات شهری این روزها به یکی از چالش برانگیز ترین حوزه مدیریت سیاسی، اجرایی و شهری تبدیل شده و عمق فاجعه رها شدگی و بی برنامه گی نظاره گری به حدی رسید که نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برف ۱/۵ متری جنوب استان را بحران نامید و از سهل انگاری و بی اعتنایی به عدم رسیدگی درست 

به مشکلات مردم بشدت گلایه مند و انتقاد کرد. معابر مسدودشده ، روستاهای بی امان رها شده ، خیابان های یخ زده  به حال خود رها شده روزهای سختی را باردیگر با شدت بیشتر برای مردم رقم زد . در این میان و البته خبری از ستاد یا مدیریت بحران و حتی بازدیدهای نمایشی هم نشد و موضوع نمک و شهر بی شهردار بر اوضاع فلاکت بار مدیریت شهری افزود و سبب نارضایتی ها شدید و انتقادات گسترده شهروندان شد. شورای شهر هم نه تنها شفا نمی دهد بلکه به جای شفا چشمان همه را کور می کند! 

برای درک چرایی این کلاف در هم پیچیده و مساله بغرنج شهری می توان اشاره نمود که با گذشت نزدیک به ۴۰ روز هنوز از شهردار منتخب ۴ عضو شورای شهر نه تنها خبری نیست! بلکه هر از چند گاهی شایعه سازان هوچی گر خبر از آمدن این مسافر در راه مانده و جلسه معارفه ای می دهنند که از اساس کذب است! 

از شهری سخن گفته می شود که با مشکلات کمبود منابع درآمدی ، رکود تمامی فعالیت های عمرانی و شهری مهم ترین سابقه درخشان شهردار منتخب به یک دهه پیش بخشداری و شهرداری سرعین می رسد که با هیچ معیار و شاخصه های شهری و جمعیتی با خلخال قابل مقایسه نیست و شورای شهر غیر شفاف و غیر پاسخ گو‌ با نادیده انگاری دهن کجی و پشت کردن به تمامی مجربین و متخصصین شهری و آشنا با سازوکار شهری و شهرداری بومی این روزها به همشهری فروشان معروف شدند. کاربران و فعالان فضای مجازی همچون غلتک جاده صاف کن در بی سابقه ترین شیوه انتقادات از روی ذره آبروی باقیمانده تصمیم گیران شهری رد می شوند!

که با این برف مهمان ناخوانده در دو میدان رفوزه شده و ناتوانی و ضعف تمام عیار خود را با تصمیمات نادرست بر همگان روشن ساختند و ناگفته پیداست در شهری که به زمستان هولناک اش بیشتر معروف است از نمک ، شن ، گریدر و بیل نه تنها خبری نیست بلکه گفته می شود تنها لودر شهرداری مدتهاست در استانی دیگر در گیرودار تعمیرات بلاتکلیف رها شده است!

 و وضعیت بحرانی موجود نه تنها مدافعانی ندارد و شاید نا امید و دلسرد از شرایط سخت فعلی آخرین روزنه امید سفر وزیر کشور به منظور بررسی مسایل و مشکلات مدیریت برفی بود که تا شهر هیر در نزدیکی اردبیل و بازدید از چند روستا به پایان رسید و به هرو آباد نرسید 

 و همچنان نگرانی های جدی و  اعتراضات از سومدیریت ها یا فقدان امکانات و تجهیزات فنی به گوش مسولان نرسید یا اینکه بی پاسخ ماند!

/شیوابیان/ فروغ فردا/روزی بی پایان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر