کد خبر: 128155
A

جزییات شکایت مهدی محمودیان از سایت مشرق نیوز

پیرو شکایت مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی از یک رسانه اصول گرا و یک فعال رسانه ای؛ بابک پاک نیا وکیل او به شرح وضعیت پرونده مربوط به این شکایت پرداخت.

جزییات شکایت مهدی محمودیان از  سایت مشرق نیوز

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیرو شکایت مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی از یک رسانه اصول گرا و یک فعال رسانه ای؛ بابک پاک نیا وکیل   او به شرح وضعیت پرونده مربوط به این شکایت پرداخت.

بابک پاک‌نیا، حقوقدان و وکیل مهدی محمودیان به امتداد گفت: مطالبی از سوی سایت خبری مشرق‌نیوز درباره برخی از وکلای حوزه حقوق بشر و همینطور فعالین این حوزه منتشر شد که یکی از اشخاص مورد خطاب در این مطلب، موکل بنده مهدی محمودیان بود.

وی افزود: در مطلب منتشر شده در این سایت، جدای از اینکه حاوی بیانات توهین‌آمیزی بود، مطالبی به موکل من و سایر افراد نسبت داده شد که قابل پیگرد قانونی بود. در این مطالب، عناوینی نظیر؛ ارتباط با سرویس‌های جاسوسی و سایر موارد منتشر شده که مصداق بارز نشر اکاذیب بوده است. لذا ما شکایت خود را از این مسئله در دستگاه قضائی طرح کردیم.

پاک نیا، تصریح کرد: همچنین، توئیتی هم از عبدالرضا داوری در همین راستا منتشر شده بود که ایشان هم طرف شکایت ما در این پرونده بود. در حال حاضر، پرونده در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی بوده و بازپرس محترم در حال انجام تحقیقات مربوط به جزئیات آن است. در همین رابطه، ما هم پس از احضار به دادسرا، دفاعیات خود را درباره شکایت مربوط به مهدی محمودیان ارائه کردیم.

این وکیل دادگستری، ادامه داد: منتها در این رابطه، مهدی محمودیان اظهار کرد که دوستان به ایشان گفته‌اند که با توجه به وضعیت خاص عبدالرضا داوری، رضایت خود را از بابت این شکایت علیه وی اعلام کند. بر همین اساس هم موکل من، حسب درخواست دوستان و با توجه به وضعیت خاص او، تصمیم به صرف نظر از شکایت از نامبرده گرفتند.

وی در پایان نیز، خاطرنشان کرد: البته، لازم به اشاره که پرونده شکایت موکلم از سایت مشرق نیوز، همچنان مفتوح بوده و در حال رسیدگی است. بازپرس پرونده از من دعوت کرد و من در جلسه با ایشان، ادله و مبانی شکایت موکل از این سایت خبری را مطرح کردم. اکنون منتظر دستور بازپرس هستیم که در صورت طی مراحل قانونی از مشتکی عنه یا مشتکی‌عنهم برای ارائه دفاعیات درباره موارد اتهامی توهین، افترا و نشر اکاذیب دعوت صورت بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر