کد خبر: 129846
A

تلاش نماینده مجلس برای جا انداختن «طرح صیانت»/ ابوترابی: ده‌ها هزار میلیارد تومان به‌دلیل بی‌قانونی فضای مجازی از کشور خارج می‌شود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه ده‌ها هزار میلیارد تومان به صورت قمار در سایه فقدان قانون در فضای مجازی از کشور خارج شده، گفت: در اکثر کشورها فضای مجازی مرز و مرزبان دارد، اما در کشور ما مردم در فضای مجازی بی‌پناه هستند.

تلاش نماینده مجلس برای جا انداختن «طرح صیانت»/ ابوترابی: ده‌ها هزار میلیارد تومان به‌دلیل بی‌قانونی فضای مجازی از کشور خارج می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی در اکثر کشورها دارای قانون و ضابطه و مرز و مرزبان است، اما متأسفانه در کشور ما این گونه نیست و مردم ما در فضای مجازی بی‌پناه هستند.

وی افزود: با توجه به گستره فضای مجازی این حوزه نیز باید مثل فضای حقیقی دارای قانون، مرز و مرزبان باشد و نباید کار به حال خود یله و رها شده باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما جزو کشورهایی هستیم که فضای مجازی کشورمان هیچ ضابطه، قانون، مرز و مرزبانی ندارد و در سایه فقدان این قانون و مرز ده‌ها هزار میلیارد تومان به صورت قمار از کشور خارج شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امروز بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی و امور دیگر بخش‌ها در کشور ما در فضای مجازی انجام می‌شود و این مسأله ضرورت قانونمند کردن فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از پیش به ما گوشزد می‌کند.

وی افزود: قانونمند کردن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت علیه مردم نیست، بلکه فضای مجازی نیز باید مانند فضای حقیقی دارای قانون و ضابطه باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: طرح مجلس برای حمایت از کاربران در فضای مجازی هم همین مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند و به دنبال صیانت از حقوق مردم و ایجاد جوی و آرام و امن برای من در فضای مجازی است.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر